Expres

La ce trebuie să fiţi atenţi atunci când cumpăraţi anvelope fabricate după 1 iulie 2012?! Sfaturi de la Protecţia Consumatorilor

 

Întrucât este o perioadă a anului în care vânzările la anvelope cresc, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au venit astăzi cu o serie de informaţii şi sfaturi pentru cei care vor să cumpere anvelope noi, fabricate după 1 iulie 2012.

Astfel, potrivit acestora, conducătorii auto ar trebui să ştie că producătorul are obligaţia să pună pe banda de rulare a anvelopei un autocolant cu o etichetă indicând clasa de eficienţă a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare şi valoarea măsurată a acestuia, precum şi clasa de aderenţă pe teren umed.

De asemenea, este bine de ştiut că distribuitorul are obligaţia să pună la dispoziţia cumpărătorului un autocolant cu o etichetă indicând clasa de eficienţă a consumului de combustibil, clasa de zgomot exterior de rulare şi valoarea măsurată a acestuia, precum şi clasa de aderenţă pe teren umed.

În plus, furnizorii şi distribuitorii de vehicule trebuie să-i informeze pe clienţi cu privire la informaţiile incluse cel puţin în materialele tehnice promoţionale despre clasa de eficienţă a consumului de combustibil, despre clasa de zgomot exterior de rulare şi valoarea măsurată a acestuia şi despre clasa de aderenţă pe teren umed.

Nu în ultimul rând, ANPC a precizat că, potrivit legislaţiei, de la 1 noiembrie 2011, anvelopele noi „pentru iarnă” trebuie să prezinte informaţia privind caracteristicile de iarnă, respectiv simbolul „M+S” sau „M.S” sau „M&S”, pe peretele lateral al anvelopei.
Dacă nu sunt îndeplinite aceste condiţii, conducătorii auto ar face bine să caute alte anvelope, pentru a nu deveni un pericol în trafic.

Amenzi de 182.500 de lei şi avertismente
Potrivit informaţiilor furnizate astăzi de ANPC, comisarii au verificat în perioada 3-7 octombrie modul de comercializare a anvelopelor noi fabricate după 1 iulie 2012. În total, au fost verificaţi 394 de operatori economici, constatându-se abateri la 136 dintre ei. Prin urmare, au fost aplicate 59 de amenzi contravenţionale însumând 182.500 lei şi 124 de avertismente.
Printre neregulile descoperite se numără: lipsa denumirii produsului, lipsa denumirii şi adresei producătorului/distribuitorului, lipsa traducerii în limba română, informaţii insuficiente privind desfăşurarea unor promoţii, lipsa autocolantului pe banda de rulare etc..


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare