Expres

CNSC obligă CNADNR să reia o licitație pentru autostrada Comarnic-BRAȘOV

 

Compania Națională de Drumuri Naționale și Autostrăzi (CNADNR) este obligată a treia oară de către CNSC să meargă mai departe cu licitaţia pentru revizuirea studiului de fezabilitate al unor loturi din autostrada Comarnic-Braşov, anunță Economica.net. Pe de altă parte, un grup „rebel” din CNADNR susține că proiectul este nerealizabil și prea scump.

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis pe 10 august 2016 contestaţia asocierii Consitrans – 3TI Progetti Italia – Ingineria Integrata împotriva unei decizii a CNADNR. Mai exact, asocierea a contestat decizia CNADNR de anulare a licitaţiei pentru revizuirea studiului de fezabilitate al unor loturi din autostrada Comarnic-Braşov. CNSC obligă pentru a treia oară Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) să reevalueze oferta Consitrans. Asta după ce, pe 7 iulie anul acesta, Compania de Drumuri a anulat pentru a treia oară licitaţia. CNADNR a lansat prima licitație pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe 31 iulie 2015. Valoarea proiectului de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada București-Brasov km 0+000 – 173+300 sector Comarnic – Predeal, km 115+300 – km 146+800 si sector Predeal – Cristian, km 146+800 – km 162 + 300 + reabilitare DN 73B” era estimată între 16,4 milioane de lei şi 19,38 milioane de lei.

Pentru acest proiect au fost depuse șapte oferte. Search Corporation a depus oferta cu cel mai mic preţ, de 7,1 milioane de lei (ce include diverse şi neprevăzute), iar Consitrans a oferit un preţ 9,6 milioane de lei.

Grupul reformator din CNADNR: e prea scumpă și nerealizabilă

Între Comarnic şi Braşov ar fi indicată construirea unui drum cu două benzi şi nu a unei autostrăzi, consideră reprezentanţii Grupului de Iniţiativă pentru Restructurarea şi Reprofesionalizarea (GIRR) din CNADNR. Potrivit lor, proiectul acestei autostrăzi din munţi, pentru care nu s-a putut obţine finanţare nici în varianta parteneriatului public-privat, este mult prea scump şi nu poate fi susţinut din bani de la buget. Aceştia propun în schimb o variantă despre care spun că este mai ieftină: un drum cu două benzi (o bandă pe sens).

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, Cătălin Drulă, consilier pe infrastructură al premierului Dacian Cioloş, îl atacă pe fostul premier Victor Ponta pe tema construirii acestei autostrăzi în parteneriat public-privat. „Domnul Ponta sare complet calul când vine vorba de proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov. Zice domnul Ponta că a fost sabotat şi că era un proiect minunat pentru România. La un cost de 8,5 miliarde de euro! Timp de 26 de ani, 300 de milioane de euro de plată anual – adică întreg bugetul alocat de România pentru construcţie de autostrăzi noi – s-ar fi dus într-un singur drum de 55 km”, spune Drulă.

El a adăugat că de trei ori a încercat Narcis Neaga, fostul şef al CNADNR, să concesioneze acest proiect şi de fiecare dată a eşuat, pentru că guvernele  Năstase şi Ponta au făcut eroarea strategică de a promova aceste proiecte care sunt concurente cu coridorul european principal Bucureşti-Nădlac și au încercat să semneze contracte cu partenerii privaţi înainte de a face studii detaliate (de teren, geotehnice, de mediu) asupra autostrăzilor.

 Citiți și: 

 BRAȘOV. CNADNR, noi detalii despre autostrada Comarnic-Brașov


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare