Cultură

BRAȘOV. „Traviata” deschide luna aprilie la Opera Brașov

 

Opera Brașov vă invită să urmăriți, la început de lună aprilie, celebra și atât de îndrăgita operă „Traviata” de G. Verdi, pe un libret în limba italiană scris de Francesco Maria Piave. Reprezentația are loc astăzi, de la ora 18.00, în Sala Operei. În distribuție: Valentina Mărgăraș – Violetta Valery, Răzvan Săraru (Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța) – Alfredo Germont, Marton Fülöp (Opera Națională Română Cluj-Napoca) – Giorgio Germont, Gabriela Hazarian – Flora Bervoix, Rodica Iuga – Annina, Claudiu Bugnar – Gastone, Lorand Cristian – Baronul Douphol, Paul Tomescu – Marchizul d’Obigny, Dan Popescu – Dr. Grenvil, Dan Ionescu – Majordomul, Irinel Felea – Grădinarul. Soliști balet: Ramona Mezei, Dorin Mirea. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Dorel Munteanu, iar regia artistică este semnată de Dimitrie Tabacaru. Scenografia și costumele: Rodica Garștea. Coregrafia: Nermina Damian. Dirijor cor: Rodica Garștea. Își dau concursul Corul și Orchestra Operei Brașov.
În anul 1848, Alexandre Dumas-fiul a publicat „Dama cu camelii”, roman puternic autobiografic, care a servit apoi ca sursă de inspirație pentru „Traviata”, cu singura diferență că în operă, personajul feminin apare sub numele de Violetta Valery. Premiera a avut loc la Teatro La Fenice din Veneția, în data de 6 martie 1853. Prima reprezentație a fost un eșec datorat, în primul rând, mediocrității interpretării. Abia la reprezentația din 6 mai 1854 pe mica scenă a Teatrului San Benedetto, tot din Veneția, opera a avut un real succes.
„Traviata” descrie scurta, dar agitata viață, precum și moartea tragică a unei celebre curtezane din înalta societate a secolului al XIX-lea din Paris. Povestea Violettei Valery impresionează de peste un secol şi jumătate, datorită ideii nobile pe care o transmite: sacrificiul de sine. Compozitorul Giuseppe Verdi şi libretistul Francesco Maria Piave au creat un personaj pe cât de fragil, pe atât de puternic, într-un context muzical pur romantic. Violetta Valery devine victima societăţii în care trăieşte, acceptând, din dragoste pentru Alfredo Germont, un sacrificiu care îi va grăbi sfârşitul. Despre această femeie specială şi despre gestul său scria însuşi Dumas-fiul: „Dacă nu ar fi făcut acest sacrificiu, nu ar fi meritat să scriu despre ea”. Muzica verdiană transmite în egală măsură pasiune, frumuseţe, dramatism, eleganţă și o umanitate profundă. Paginile muzicale conțin adevărate portrete psihologice ale personajelor și sentimentele lor. În spatele expunerii luxului și plăcerilor frivole, se ascunde cruzimea puternică a unei societăți în care totul poate fi cumpărat și vândut. În acest context, Violetta apare ca o eroină clasică, al cărei sacrificiu transcende dragostea și moartea, în fapt, cele două teme în jurul cărora se desfășoară opera.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare