Descoperiri noi despre Pluto!

• pluto.jpg

NASA a publicat noi fotografii interesante cu Pluto, ce prezintă câmpii îngheţate. Imaginile sunt realizate de de sonda New Horizons. Printre altele se poate vedea o câmpie îngheţată situată în „Regiunea Tombaugh“, o zonă în formă de inimă, denumită după Clyde Tombaugh, astronomul care a descoperit planeta Pluto în 1930. Jeffrey Moore, unul dintre cercetătorii care participă la misiune, spune că această câmpie e destul de recentă, având o vechime mai mică de 100 milioane de ani, conform businessinsider.com. „Descoperirea pe Pluto a acestei câmpii vaste, destul de tinere, fără cratere de impact, ne-a depăşit toate aşteptările”, a mai spus Jeffrey Moore.

Cercetătorii americani se aşteptau să descopere numeroase cratere de impact pe suprafaţa planetei. Totuşi, potrivit primelor imagini transmise de sonda New Horizons, situaţia e complet diferită. Oamenii de ştiinţă de la NASA au mai constatat că atmosfera lui Pluto, formată în principal din azot, se scurge de pe planeta pitică, din cauza forţei sale slabe de gravitaţie.

Amintim că sonda americană va transmite treptat toate datele colectate în timpul survolării planetei Pluto în următoarele 16 luni. În prezent, sonda New Horizons a se află acum la 3,5 milioane de kilometri de Pluto.

Citiţi şi: COSMOS. Noutăţi despre Pluto!