Expres

Prins între angajații RIAL și Consiliul Local

Prins între angajații RIAL și Consiliul Local. Directorul demisionar al RIAL, Sorin Jula, explică decizia de a pleca. După ce, inițial, doar confirmase, la solicitarea noastră, a revenit cu un punct de vedere în care a detaliat motivele. Care sunt cele pe care le bănuiam. Cum de altfel, și spune: „Nimic nou”.
Sorin Jula consideră și acum că, dată fiind situația dificilă a societății, e nevoie de un plan de redresare. Care trebuie aprobat de Consiliul Local, în calitate de acționar. Jula a propus la jumătatea anului trecut ca partea de administrare a spațiilor publice și private ale municipalității și cimitirului municipal să fie preluată de Primărie. Practic, transformarea Serviciului Comercial (care se ocupă de administrarea patrimoniului) într-o direcţie în cadrul Primăriei. Iar RIAL să rămână doar cu lucrările de construcții sau de reparații solicitate de Primărie. Această propunere a fost respinsă cu înverșunare de salariați. 87 de angajați din 102 au cerut printr-un memoriu, la jumătatea lunii noiembrie 2022, demiterea conducerii executive. Și demisiile celor din Consiliul de Administrație – CA și Adunarea Generală a Acționarilor – AGA. În caz contrar, ei au amenințat că vor declanșa conflictul de muncă și vor intra în grevă.
Sorin Jula a cerut încetarea contractului de mandat încă din noiembrie, dar nu i s-a aprobat decât în 30 decembrie. Demisia sa va deveni efectivă din 1 februarie 2023.

„Clădirile administrate de RIAL sunt nereparate de… 25 de ani”

Prins între angajații RIAL și Consiliul Local. „Propunerile mele nu pot fi puse în practică, necesitând aprobarea Consiliului Local. Ele nu sunt noi, le-am înaintat de circa 8 luni de zile.
Ideea fiind că activitatea de administrare a spațiilor nu se susține din veniturile pe care le generează și rămân la dispoziția RIAL (50% din încasări). În condițiile în care din chirii nu acoperim costuri de funcționare și nici nu reparăm, asigurăm etc. Vorbim atât de ce imobile scoatem la închiriat prin licitație publică, fiind spații libere (retrase în mod repetat de pe ordinea de zi, că nu arată igienizate și reparate corespunzător), precum și reparații solicitate de chiriași. Conform contractelor de închiriere semnate, RIAL are obligația de a face anumite reparații, indiferent de nivelul chiriei.
Primăria nici nu le vrea înapoi pentru a le repara și ulterior să poată fi închiriate la niște prețuri de piață (a se vedea votul din ședința de CL din 29.12.2022). Noi suntem în blocaj cu spațiile.
În plus, Primăria ne somează să expertizăm și să reparăm imobilele care nu necesită consolidare (știind bine că nu dispunem de fonduri, dar dacă așa am agreat în contractul semnat acum 18 ani când aveam de 3 ori mai multe imobile și păstram 100% din chirie… ei nu au ce face, este problema RIAL. În plus nici nu acceptă modificarea clauzelor contractului…), chiriașii la fel ne trimit adrese și reveniri la adrese unele de ani de zile (nu-i interesează că plătesc doar 4 sau 5 lei / mp, ei vor ca cineva să le repare locuințele), Poliția și Direcția Fiscală ne somează să luăm măsuri urgente pentru a evita accidente, astfel vom fi amendați etc. Clădirile administrate de RIAL sunt vechi și nereparate de… 25 de ani”.

„Sabotaj” intern

Activitatea de construcții merge, ar putea merge și mai bine, însă RIAL nu poate avea beneficiile unei firme de construcții…, din cauza administrării spațiilor, activitatea care, ca centru de profit, este în pierdere, dar blochează și încadrarea societății ca firmă de construcții.
În anul 2020 am fost pe pierdere cu 3,3 milioane de lei (auditorul extern consemnează în raportul făcut că datoriile societății la 31.12.2020 erau de peste 5 milioane), iar în anul 2021, din nou pe pierdere cu 5,5 milioane de lei. Din lipsă de lucrări, deși prin HCL 329/2021 aveam încredințate lucrări de circa… 23 milioane de lei.
Anul ăsta este foarte posibil ca la 31.12.2022, RIAL să iasă pe profit (breaking news 🙂 !!!), dar din păcate provizioanele la chirii ne pot trage în jos cât să nu mai fim pe profit și nici nu am avut cheltuieli cu reparații.
Nimic nou”.

„Salariații se opun oricărei schimbări”

Prins între angajații RIAL și Consiliul Local. „Asta spun de luni de zile, că trebuie urgent schimbat ceva, iar reorganizarea RIAL să permită ca partea de construcții să continue și să fie reorganizată pentru o eficiență mult sporită.
Salariații din «vechiul RIAL» care au administrat ani de zile imobilele sunt «mobilizați» să se opună oricărei schimbări, pentru că mulți dintre ei nu se văd trecând de vreun concurs (unii au 25, 30 și chiar 40 de ani vechime).
Speranța lor este ca reorganizarea RIAL, cerută și argumentată de mine încă din luna iunie 2022, să nu treacă de Consiliul Local și să blocheze orice demers de motivare a celor nou-veniți în societate care nu sunt de partea lor.
Până acum și la cum se pune problema în CL, salariații au câștigat de cauză… În final, alegerea este a acționarului, care poate avea priorități politice și nu economice, dincolo de cuvinte sau luări de poziții.
Eu am spus și făcut ce am considerat de cuviință ca director general”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Raoke
1 an în urmă

Sa dispara. Doar ca la acesti bugetari extrem de puturosi trebuie facuta curatenie generala. Sa li se stabileasca, in mod clar, ce au de facut si cum. Cati sunt si cati mai trebuie sa ramana. Curatenie la TESA…

1 an în urmă

[…] Actualizare: Prins între angajații RIAL și Consiliul Local […]

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare