Economic

Autostrada Brașov-Bacău: al treilea SF e aproape dublu la preț

Autostrada Brașov-Bacău: al treilea SF e aproape dublu la preț. Al treilea contract pentru Studiul de Fezabilitate al Autostrăzii Brașov-Bacău va costa până la 91 de milioane lei, aproape dublu față de licitația precedentă care avea valoarea maximă de 52 milioane, a anunțat luni, șeful CNAIR, Cristian Pistol. Practic, CNAIR, la a treia încercare pentru proiectare preliminară vine cu o valoare semnificativ mai mare față de a a doua licitație anulată în 31 ianuarie în speranța că, de această dată proiectanții vor depune totuși, oferte, notează Economedia.ro. Suma variază între 77 şi 91 de milioane lei, în funcţie de eventualele modificări de soluţie tehnică.
Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 11 mai, a transmis Pistol.

„A fost stabilită data-limită pentru depunerea ofertelor pentru ziua de 11.05.2023. Valoarea estimată a contractului este de 77,19 milioane de lei ( fără TVA). Această valoare poate fi majorată până la 91,21 milioane de lei (fără TVA) pe perioada derulării contractului, în funcție de eventualele modificări de soluție tehnică”.

Autostrada Brașov-Bacău: al treilea SF aproape dublu la preț. Primul contract, cel semnat în 2020 cu proiectantul Search, a fost reziliat în toamna 2022 la cererea acestuia, care nu a mai reușit să acopere costurile reale. Contractul fusese semnat pentru o sumă de doar 20 de milioane de lei, mult sub estimarea CNAIR. Ulterior, în noiembrie 2022, CNAIR a scos la licitație un nou contract pentru Studiul de Fezabilitate,cu o valoare între 45 și 52 milioane, procedură anulată din lipsă de oferte.

Alocare de 2,364 miliarde de euro pentru construcție

Autostrada Brașov-Bacău: al treilea SF aproape dublu la preț. CNAIR a transmis în urmă cu 10 zile la ANAP (pentru validare) documentația de atribuire pentru reluarea licitației necesară finalizării Studiului de Fezabilitate, pas esential pentru construcția Autostrăzii Brașov – Bacău (A13). Durata contractului de proiectare a acestei autostrăzi este de 24 de luni. „Acest sector de autostradă face parte din infrastructura de mare viteză care asigură legătura dintre Moldova și Transilvania pe traseul Brașov – Târgu Secuiesc – Onești – Bacău. Proiectul este cuprins în strategia de finanțare în cadrul noului Program Transport 2021-2027”, a afirmat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) a primit aprobarea oficială din partea Comisiei Europene pentru Programul Transport, cu o alocare de 9,6 miliarde euro, din care 4,6 miliarde euro finanţare din partea Uniunii Europene. Conform planului aprobat, la capitolul „Proiect noi de investiţii” apare la finanţare şi Autostrada A13 Bacău – Braşov, cu o suma alocată de 2,364 miliarde de euro.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Barbu Gh.
11 luni în urmă

Așa se fac banii: cu studii, proiecte, drafturi… Doar n-o să facă ceva concret, palpabil.

Citeşte şi...
Close
Back to top button