Expres

Alt episod din telenovela Autostrăzii Brașov-Bacău

Alt episod din telenovela Autostrăzii Brașov-Bacău. Documentaţia de atribuire pentru reluarea licitaţiei necesare finalizării Studiului de Fezabilitate pentru construcţia autostrăzii Braşov-Bacău (A13), a fost transmisă vineri la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), pentru validare, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Potrivit acestuia, durata contractului de Proiectare a acestei autostrăzi este de 24 de luni. Documentaţia a fost transmisă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
„După validarea documentaţiei va fi anunţată în SEAP valoarea contractului, dar şi data-limită pentru depunerea ofertelor. Acest sector de autostradă face parte din infrastructura de mare viteză care asigură legătura dintre Moldova şi Transilvania pe traseul Braşov – Târgu Secuiesc – Oneşti – Bacău”, a transmis Grindeanu pe Facebook.
Proiectul este cuprins în strategia de finanţare în cadrul noului Program Transport 2021-2027.

Traseul este contestat

Alt episod din telenovela Autostrăzii Brașov-Bacău. Locuitorii a două comune din judeţele Covasna şi Braşov ceruseră modificarea traseului invocând motive economice şi de mediu, dar CNAIR nu a ţinut cont de petiţii. Autostrada care va lega Bacăul de Braşov va avea 162 de kilometri şi va costa aproximativ 3,5 miliarde de euro.
O petiţie împotriva traseului autostrăzii A13 a fost iniţiată de locuitorii comunei Ilieni, din judeţul Covasna. Sătenii s-au declarat nemulţumiţi de faptul că traseul propus de CNAIR va conduce la scăderea nivelului de trai al locuitorilor, dar şi la creşterea semnificativă a poluării de mediu şi a celei fonice.
Ulterior, au iniţiat o acţiune similară şi locuitorii din comuna Hărman, judeţul Braşov, care spun că realizarea autostrăzii Braşov-Bacău presupune demolarea a mai bine de 50 de gospodării – majoritatea cu case construite în ultimii 10 ani – care se află pe traseul autostrăzii.
Casele din sat sunt răsfirate, iar în petiţie se menţiona că drumul va fi la o distanţă mai mică de 200 de metri de gospodării. De asemenea, autorii petiţiei au menţionat că realizarea drumului de mare viteză presupune izolarea unei părţi a satului aflate între un deal şi viitoarea autostradă.
Un alt impact al acestui proiect, susţin autorii petiţiei, constă în „afectarea drastică a traiului zilnic al populaţiei prin poluare, imposibilitate de deplasare la proprietăţile agricole, implicit imposibilitatea cultivării terenurilor proprii“.
Impact negativ va avea proiectul şi asupra mediului, pentru că va duce la afectarea ecosistemului natural şi a biodiversităţii prin traversarea autostrăzii peste albia râului Olt – rezervaţie naturală cu specii de plante endemice protejate – Laleaua Pestriţă (Fritillaria meleagris L.) şi animale protejate – castorul.
Tot despre acest proiect, iniţiatorii petiției afirmă că va duce la „distrugerea parţială a digurilor de protecţie ce înconjoară şi apără satul Podul Oltului împotriva inundaţiilor”.
Reprezentanţii CNAIR au anunţat că nu vor modifica traseul stabilit iniţial de proiectant.

Contract reziliat, licitație anulată de două ori


Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a reziliat anul trecut contractul cu firma de proiectare care a început pregătirea Studiului de fezabilitate. Contractul pentru proiectarea Autostrăzii Braşov – Bacău a fost semnat în anul 2020, pentru suma de 20 milioane de lei, cu Search Corporation. Dar a fost reziliat în toamna anului trecut, când erau în analiză variantele de traseu. Proiectantul a notificat CNAIR privind rezilierea amiabilă a contractului încă de la începutul lunii iunie, arătând că nu mai poate acoperi costurile suplimentare pentru investigaţiile geotehnice. 

Ulterior, CNAIR a mai relansat o dată procedura pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar construcției Autostrăzii Brașov – Bacău. Detalii aici. Licitația a fost publicată în SICAP în luna noiembrie, iar luni – 16 ianuarie era ultima zi pentru depunerea ofertelor. Când a fost suspendată. Apoi reluată după câteva zile. Iar în final anulată, fiindcă nu a fost depusă nici o ofertă.

Alt episod din telenovela Autostrăzii Brașov-Bacău. A13 în cifre:

  • 162 de kilometri lungime şi un cost estimativ de 3,48 miliarde de euro;
  • 25 de kilometri de poduri;
  • 12 kilometri de tuneluri;
  • 14 noduri rutiere;
  • 21 de pasaje peste autostradă;
  • 67 de podeţe peste canale şi văi


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
multumit
11 luni în urmă

Sa nu ne grabim! Studiile de fezabilitate si proiectele aduc bani frumosi celor “dedicati”! Asa ca hai s-o lasam mai moale cu executia ! SUNT “NECESARE” INCA MULTE-MULTE STUDII DE…ORICE CA SA-I SATURAM PE CINE TREBUIE CU BANII NOSTRI! Cine… Citeşte mai mult »

Back to top button