Eco

Consumă responsabil!

 

Fiecare alegere pe care o facem în calitate de consumatori are impact asupra mediului și societății. Atunci când alegem ceva pentru că este ecologic sau care are o influență pozitivă asupra societății, încurajăm dezvoltarea continuă a acestui tip de produse și servicii. A fi un consumator responsabil înseamnă a realiza faptul că avem puterea de a schimba lumea prin alegerile pe care le facem zi de zi.

Consumul responsabil este o mișcare care influențează comportamentul producătorilor, distribuitorilor și comercianților cu amănuntul și care încurajează factorii de decizie să adopte politici care să protejeze mediul înconjurător și drepturile cetățenilor.

Ce înseamnă Consum Responsabil în România, azi?
– să achiziționăm produse de la țărani sau de la fermele de semi-subzistență
– să cumpărăm produse cu un impact scăzut asupra mediului
– să ne gândim, înainte de a cumpăra, la impactul pe termen lung al unui produs
– să consumăm din economia socială (de la produse alimentare de calitate, până la obiecte decorative și cadouri, dar și servicii)
– să utilizăm rațional resursa de apă (fiecare minut în plus la duș înseamnă 25 de litri de apă risipiți)
– să reducem consumul de combustibil (reducând cu un singur grad temperatura dintr-o cameră, se economisește 6% din consumul de energie termică)
– să reutilizăm de câte ori avem ocazia.

Întrebări pe care să ți le pui înainte de cumpărare:
Shoppingul este un mijloc pentru un scop, nu un scop în sine. Pentru a-ți ghida alegerile, îți sugerăm să utilizezi cei 4R (redu, reutilizează, reciclează și recuperează). În primul rând întreabă-te dacă această achiziție este într-adevăr necesară. În cazul în care nu poate fi evitată, atunci optează pentru produse și servicii care au un impact redus asupra mediului și care sunt un exemplu de responsabilitatea socială.

Aceste linii directoare pot părea prea puțin, însă dacă suficienți dintre noi le urmăm cu regularitate, acestea vor avea un impact major.

Campanie de consum responsabil al produselor alimentare și nealimentare inițiată de Asociația Șapte Scări și derulată în perioada 4 august – 4 septembrie 2016.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare