Expres

BAC 2024. Ce a picat la română nu e pe placul elevilor

Elevii de clasele a XII-a și a XIII-a tocmai au încheiat astăzi proba scrisă la Limba și literatura română a Bacalaureatului 2024 simulat (detalii aici).

Actualizare

BAC 2024. Subiectele complete și baremele de evaluare și notare la română

Citiți și:

BAC 2024. 14% dintre liceenii brașoveni au absentat de la simulare

Ei au avut în partea dedicată eseului, la punctul al III-lea, un text liric (poetic), potrivit subiectelor obținute de EduPedu.

De șase ani, la limba și literatura română, subiectele sunt diferenţiate pe filiere şi profiluri, însă, doar la acesta, cel de-al treilea. E vorba despre un eseu pe o temă dată, fiind un subiect pentru real, tehnologic şi vocaţional (cu excepţia pedagogicului), altul pentru umanist şi pedagogic.
În rest, subiectele I și II de la profilul real și tehnologic sunt, de regulă, structurate pe aceleași cerințe și texte suport, cu mici diferențe.

Astfel, la subiectul al III-lea, elevii de la umanist şi pedagogic au avut de redactat un eseu de minimum 400 de cuvinte, în care să prezinte particularitățile unui text poetic studiat, aparținând lui Ion Barbu.

Cei de la real, tehnologic şi vocaţional (cu excepţia pedagogicului) au avut de redactat un eseu de minimum 400 de cuvinte, în care să prezinte particularitățile unui text poetic studiat, aparținând lui Lucian Blaga.

La subiectul I, toți candidații au avut un text la prima vedere de Liviu Rebreanu, „Metropole”. Pe baza acestui text, candidații au rezolvat mai multe exerciții. Sunt șase cerințe, cinci valorând câte 6 puncte și una cu 20 de puncte. Astfel, primul subiect valorează 50 de puncte.

La punctul A:

Indică sensul din text al cuvântului „sforțări” și al secvenței „la fiece pas”.
Menționează soluția găsită de persoanele interesate de lectură, care nu au posibilitatea să-și cumpere cărți, utilizând informațiile din textul dat.
Precizează un efect al creșterii interesului față de sport în spațiul românesc, justificându-ți răspunsul cu o secvență semnificativă din textul dat.
Explică un motiv pentru care tejghelele librăriilor din Paris sunt amplasate până în mijlocul trotuarului.
Prezintă, în 30 – 50 de cuvinte, relația dintre jurnaliștii francezi și scriitori, așa cum reiese din textul dat.

La subiectul I, punctul B, cerința a fost să redacteze un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumenteze dacă presa contribuie sau nu la formarea gustului artistic al publicului, raportându-se atât la informațiile din fragmentul extras din volumul „Metropole” de Liviu Rebreanu, cât și la experiența personală sau culturală.

Subiectul al II-lea a avut în prim-plan textul „Domnișoara Nastasia” de George Mihail-Zamfirescu. Cerința a fost să prezinte, în minimum 50 de cuvinte, rolul notațiilor autorului, dat fiind că este un text dramatic (piesă de teatru). Doar 10 puncte a avut acest subiect.

Subiectul III a fost un eseu în care să prezinte particularitățile unui text poetic studiat, aparținând lui Lucian Blaga, respectiv Ion Barbu.

Simularea continuă mâine, 5 martie, cu proba la alegere în funcție de profil – Matematică sau Istorie și, miercuri, 6 martie, cu proba la alegere a profilului și specializării. Pe 7 martie este proba de limba maternă pentru elevii care au studiat în limbile minorităților naționale (maghiară sau germană, în cazul județului Brașov).

Lucrările sunt evaluate digitalizat. Rezultatele vor fi comunicate individual în 15 martie.

Notele nu se trec de regulă în catalog, doar prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului/a părintelui.

Vom reveni cu subiectele complete și baremele de evaluare și de notare, după ora 15.00.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button