Vaticanul exclude probabilitatea unei întâlniri cu extratereştri

Părintele José Funes, directorul Observatorului Astronomic de la Vatican, consideră că este foarte improbabilă o întâlnire de gradul trei între pământeni și reprezentanții unei potențiale civilizații de pe altă planetă, informează AFP. José Funes a mai spus că descoperirea de către NASA a planetei Kepler 452b (foto dreapta), exoplanetă similară Pământului, constituie totuşi „o veste bună“. „Există probabilitatea (ca acolo) să existe viață și, de ce nu, chiar viață inteligentă, însă nu vom avea cum să aflăm cu certitudine niciodată din cauza distanței enorme dintre Pământ și Kepler 452b“, a spus acesta. Kepler 452b este situată la 1.400 de ani lumină.

Amintim că luna trecută, o echipă de astronomi a anunțat descoperirea, prin intermediul telescopului orbital Kepler, a unei exoplanete foarte asemănătoare Pământului, Kepler 452b. Această planetă, cu 60% mai mare decât Terra, este telurică și se află în constelația Cygnus (Lebăda).

De asemenea, o echipă de astronomi de la Universitatea din Geneva a descoperit un nou sistem solar în apropierea relativă a sistemului nostru, din care fac parte trei planete telurice gigantice. Acest sistem solar este relativ aproape de noi, aflându-se la o distanță de 21 de ani lumină, spun astronomii.