Trei oameni de ştiinţă au fost recompensaţi cu Premiul Nobel pentru Fizică

• premiulnobelfizica.jpg

Trei cercetători, David Thouless, Duncan Haldane și Michael Kosterlitz, au fost recompensaţi, astăzi, cu Premiul Nobel pentru Fizică, a anunţat Comitetului Nobel de la Stockholm.

Aceştia au fost premiaţi pentru „descoperiri legate de tranzițiile topologice de fază și stările topologice ale materiei”.

Ei au folosit metode matematice avansate pentru a studia fazele sau stările neobișnuite ale materiei, așa cum sunt superconductorii, superfluidele sau peliculele magnetice subțiri. În viitor, studiile lor ar putea avea aplicații atât în știința materialelor, cât și în electronică.

David J. Thouless este profesor la Universitatea Washington din Seattle, F. Duncan M. Haldane – la Universitatea Princeton, iar J. Michael Kosterlitz –  la Universitatea Brown.

Citiţi şi:

Nobel 2016. Premiul pentru Medicină a fost câștigat de un profesor japonez, pentru descoperirea mecanismului autofagiei