Posibile dovezi ale vieții, pe Marte!

Mai mulţi oameni de știință americani spun că au identificat cel mai bun loc pentru a căuta urmele eventualelor forme de viață care ar fi putut exista pe Marte. E vorba de bazinul acum secat al unui lac, informează Agerpres. Roverul Curiosity a descoperit dovezi conform cărora, în trecutul îndepărtat al planetei Marte a existat apă în stare lichidă. De asemenea, au existat condiții pentru apariția unor forme microbiene de viață.

Conform unui studiu, după evaporarea oceanelor, Marte ar mai fi avut o perioadă umedă în urmă cu 3,6 miliarde de ani. O parte din această apă ar fi fost concentrată într-un lac, în regiunea denumită Meridiani Planum. Acest lac era probabil una din ultimele surse de apă rămase pe Marte.

Brian Hynek, cercetător la Laboratorul pentru Fizică Atmosferică din cadrul Universității Colorado, spune că descoperirea bazinului fostului lac reprezintă o oportunitate pentru căutarea urmelor lăsate de eventualele forme de viață.

Recent, Roverul Curiosity, controlat de NASA, a surprins o imagine ciudată pe Marte. Astfel, în poză se poate vedea forma unei femei sau a unei fantome. Mulţi pasionaţi de viaţa extraterestră cred că ar putea fi o dovadă a faptului că există extratereştri pe Planeta Roşie. Alţii spun că ar putea fi vorba de o statuie lăsată acolo de o civilizaţie extraterestră. Desigur, oamenii de ştiinţă contestă aceste supoziţii şi zic că e vorba de o simplă formă de relief.