NOI dovezi ale prezenţei apei pe Marte!

Oamenii de ştiinţă americani spun că un bazin de pe Marte era periodic umplut cu apă. Dovezile au fost găsite de roverul Curiosity, după ce a coborât într-un crater uriaş, informează Reuters. E vorba de craterul Gale, un bazin cu diametrul de 140 de kilometri. De asemenea, Curiosity a mai descoperit pietrişuri rămase în urma unor curgeri de apă şi depozite aluvionare ale unui lac de mică adâncime, se arată într-un studiu publicat în revista Science.

John Grotzinger, cercetător la California Institute of Technology, arată că fundul craterului Gale s-a ridicat ca rezultat al depunerilor de sedimente din apă, care s-au acumulat strat după strat, timp de mii de ani. Oamenii de ştiinţă de la NASA sunt de părere că apa de pe Marte provenea din ploi sau ninsori. „Atunci când descoperim dovada unor lacuri, e vorba de un semnal pozitiv pentru viaţă“, a mai spus acesta.

Săptămâna trecută, alţi cercetători au publicat un studiu ce a demonstrat existenţa unor mici scurgeri de apă lichidă sezoniere pe Marte. Astrofizicienii au emis de mult timp ipoteza că aceste urme care apar sezonier ar putea fi formate de scurgeri alcătuite din soluţii sărate.Totuşi, NASA a precizat recent, într-o conferinţă de presă, că nu au fost găsite probe directe ale prezenţei apei în stare lichidă pe planeta roşie.

Citiţi şi:

Descoperire MAJORĂ pe planeta Marte!