Politic

Au votat împotrivă, dar… susțin reglementarea construcțiilor în pantă

Au votat împotrivă, dar… susțin reglementarea construcțiilor în pantă. Consilierii locali PNL Brașov fac afirmația în ziua în care Primăria Brașov organizează o dezbatere publică pe această temă. La care au fost invitați toți cei interesați de dezvoltarea armonioasă a orașului, consilierii locali, dar și cei care vor să proiecteze în aceste zone. Pentru a le prezenta soluțiile de reglementare a construcțiilor din aceste zone și pentru a le răspunde la întrebări.

Proiectul de hotărâre privind acest regulament a fost propus în două ședințe de Consiliu Local, dar nu a fost aprobat. Majoritatea consilierilor (PNL și PSD) s-au abținut, ceea ce contează ca vot împotrivă. Ca urmare, documentul nu a întrunit numărul necesar de voturi.

„Suntem de acord cu orice demers LEGAL”

„PNL susține cu fermitate reglementarea construcțiilor în pantă”, afirmă liberalii din municipiu într-un comunicat. Dar consideră că demersul Primăriei este ilegal.
„PNL susține cu fermitate reglementarea construcțiilor în pantă. Ne dorim asta pentru a nu mai ajunge la proiecte imobiliare cu 4 demisoluri sau 4 nivele de parter – ele fiind etaj curent nu pot fi mai multe cu aceeași denumire – cum nu putem să avem 3 etaje II, de exemplu. Sunt aberații tehnice ce au urâțit din punct de vedere urbanistic Brașovul, iar fenomenul trebuie stopat.
Suntem de acord cu orice demers legal și accentuăm LEGAL, în acest sens, mai ales cu găsirea și implementarea de soluții tehnice pentru canalizarea și drumurile din Șcheii Brașovului menite să îi ajute pe riverani.

Nu se referă doar la Șchei

Liberalii consideră că primarul Allen Coliban și viceprimarul Flavia Boghiu ocolesc legea cu regulamentul pe care l-au propus.

„Avem mai multe motive pentru care ne-am abținut de la votarea regulamentului de construire în pantă.
Cel mai important dintre ele este că acest regulament nu vizează dealurile sensibile ale Șcheilor pentru care au fost toate discuțiile în ultimii ani, petițiile și reclamațiile. El vizează o suprafață mult mai mare a municipiului, poate 40% din terenul intravilan (case/locuințe) și sunt zone întregi fără declivitate sau declivitate 0. De exemplu zona Titulescu de lângă AFI.
Din păcate, dezbaterea publică a fost purtată de domnul primar Coliban și de doamna viceprimar Boghiu cu referire strictă la Șchei și nu a informat corect asupra subiectului”.

Ilegal pentru că modifică Planul de Urbanism General

Al doilea motiv important este că acest regulament schimbă indicatorii din PUG/PUZ, „ceea ce este ilegal”, spun consilierii locali PNL. Ei invocă art. 155 alin. (5) lit. f) din Codul Administrativ. Primarul poate supune spre aprobate prin HCL „planuri de urbanism prevăzute de lege”, „nu orice «reglementări» în domeniul urbanismului, pe care inițiatorul le califică ca nefiind «planuri de urbanism», cum este și cazul Regulamentului în discuție. Dar pe care dorește să îl insereze în Certificatul de Urbanism conform spuselor Dnei Marilena Manolache (nota red. – arhitectul-șef al municipiului Brașov).

Liberalii acuză modificări aduse Planului de Urbanism General (PUG). Și dau câteva exemple.

  1. Modificare spațiu verde de la 25% reglementare PUG la 50% – «Reglementare regulament de construire în pantă» – fără vreun studiu sau avizare de la Ministerul Mediului.

Casele din centru nu corespund

  1. MODIFICARE POT (procent de ocupare al terenului) – amprenta unui imobil – de la 35% din PUG, la 18% în regulamentul de construire în pantă (în exemplul de la pagina 68). Din păcate Dl Primar sau Dna Viceprimar nu le-a spus scheienilor că în Șchei și în nici o zonă nu se mai poate construi nimic. De ce? Pentru că în PUG parcela minimă este de 200 mp, să presupunem că avem un teren cu suprafață de 220 mp teoretic construibil cu o amprentă de 35% – rezultă o suprafață construită la sol de 77 mp, aproximativ 60 mp utili la nivelul parterului.
    În cazul regulamentului de construire în pantă cu POT de 18% pe același teren se poate construi o amprentă la sol de 39.6 mp ceea ce înseamnă o suprafață utilă de 30 mp util. Fiind casă, această are altă distribuție ca și apartamentele, în consecință casă cu 30 mp utili pe parter este nepracticabilă (din caza accesului, scării către etaj și grupului sanitar). Același exemplu poate fi în cazul regulamentului și pe strada Dorobanților și pe strada Lungă și pe Stradă Operetei
    (n.r. – Bisericii Române)
  2. Limitarea volumelor construibile la 3.000 mc pentru toată zona marcată în regulamentul de construire în pantă ca și volum (adică 40% din intravilanul locuibil din Brașov). Chiar dacă pare mult ca volum, el este extrem de mic în zona de construcții. Ca paralelă, în zona Iuliu Maniu (care se află în această zonă reglementată) probabil că 3-4 imobile se încadrează. (…) orice volum cu amprentă de peste 300 mp amprenta și de P+2 etaje iese din acest volum. Ca idee, aproape nici o casă de pe Iuliu Maniu sau Nicolae Iorga nu corespunde cu acest regulament propus – practic nici una din acele clădiri frumoase nu ar fi existat cu asemenea prevederi”.

Acuză „presiunea mediatică și manipulările doamnei viceprimar sau ale domnului primar”

Putem continua cu exemplele, dar considerăm că sunt clare acum pentru brașoveni motivația, argumentele și coerența deciziei noastre.
Cel mai important lucru este ca noi, consilieri locali, să fim întotdeauna atenți în respectarea legii. Presiunea mediatică și manipulările doamnei viceprimar sau ale domnului primar ar trebui să nu se bazeze decât pe lege și să respecte toți brașovenii și toate categoriile sociale sau profesionale. Din păcate, hotărârile de Consiliu Local respinse de Prefectura Brașov în urma sezizării unor nelegalități – dar și constatările Curții de Conturi ne arată clar faptul că cei doi nu sunt interesați de respectarea legii, ci doar de a bifa niște promisiuni electorale pe care acum, ca parte din administrația publică locală își dau seama că nu le pot duce la îndeplinire… parcul de la IUS, parcuri noi în fiecare cartier din Brașov… etc
Ceea ce trebuie brașovenii să știe e că acum există pârghii pentru a nu aproba diverse construcții. Arhitectul-șef poate face asta și mai ales folosind Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului și Urbanism. La începutul mandatului, dl primar și-a dorit să depolitizăm/reorganizăm această comisie și cu ajutorul ei să reglementeze tot ceea ce înseamnă urbanism și autorizații pe care nu le consideră oportune.
Am solicitat doamnei arhitect-șef Marilena Manolache, dnei viceprimar și dlui primar ca în noul PUG ce se întocmește acum să prindă toate aceste reglementări pe care le doresc. Noul PUG are termen de finalizare noiembrie 2023, iar aceste reglementări se pot introduce și astfel vor produce efect fiind metoda legală pentru reglementări urbanistice”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button