Vremea sabotează primul zbor de pe Aeroportul Brașov
Vremea sabotează primul zbor de pe Aeroportul Brașov.
Update. Amânare de doar o zi.
Aeronava de verificări din zbor Beechcraft Super King Air (foto), înmatriculată YR-CAA şi aparţinând Autorităţii Aeronautice Civile Române (AACR), era programată să plece luni dimineaţă de la Bucureşti. Urma să aterizeze pe pista de la Ghimbav în jurul orei 8.30, după care să decoleze pentru efectuarea zborului de calibrare.
Astăzi, directorul general al RA „Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav”, Alexandru Anghel, a fost anunţat de AACR că zborul nu poate avea loc luni. Amânarea are la bază motive care ţin de condiţiile meteorologice.
„Zborul de calibrare este un zbor la vedere (Visual Flight Rules – VFR), care se realizează în condiţii atmosferice şi de vizibilitate optime, iar potrivit prognozei meteo anunţate pentru ziua de mâine, aceste condiţii nu sunt întrunite.
Astfel, zborul de calibrare se amână, iar în momentul în care vom avea informaţii cu privire la ziua şi ora la care acesta se va efectua, vă vom anunţa de îndată”.Alexandru Anghel, director general al RA Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav
Programul zborurile de calibrare a fost convenit de comun acord de Nicolae Stoica, directorul general al AACR, Adrian Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, şi Alexandru Anghel. Însă el depinde, cum se vede, de condiţiile meteorologice din dimineaţa respectivă.
Serviciul de verificare în zbor – calibrare va fi efectuat de o echipă formată din 11 specialişti ai AACR. Este un demers necesar şi mult-aşteptat în vederea operaţionalizării aeroportului. Rezultatul va fi autorizarea echipamentelor de navigaţie aeriană şi de comunicaţii instalate pe amplasamentul AIBG, precum şi a procedurilor de zbor.
60 de ore de verificări din aer
În prima etapă – care va însuma 30 de ore de zbor, vor fi verificaţi, monitorizaţi şi evaluaţi din zbor parametrii mijloacelor de navigaţie aeriană, ai sistemelor de comunicaţii şi de supraveghere. În vederea autorizării echipamentelor de navigaţie aeriană ILS/DME, DVOR/DME, sisteme PAPI (indicativ vizual de pantă) ambele direcţii, balizaj luminos şi sistem luminos de apropiere ambele direcţii.
Cea de-a doua etapă de verificări va avea loc în luna ianuarie 202. Va dura tot 30 de ore şi va viza procedurile de zbor care în prezent sunt în etapa de codificare.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.
Hopaaaa… Parca-mi aduce aminte de tigaile cumparate de mare ”erou” al nost, maCiuca, ala care a luat la pret de aproape noi tot ce-a gasit in cimitirele danezilor si portughezior. Da, da, alea care nu se ridica de la sol… Citeşte mai mult »