Expres

„Oscar, șarpele hoinar” revine la BRAȘOV

 

Peste 8.000 elevi din România, dintre care mai bine de 1.700 din municipiul Brașov, vor lua startul în cea de-a 7-a ediție a campaniei Traffic Snake Game (TSG), care încurajează mersul pe jos sau celelalalte mijloace de transport sănătoase și prietenoase cu mediul.

Ca și în anii trecuți, campania începe sub egida Săptămânii Europene a Mobilității. Cele 48 școli înregistrate vor juca TSG în perioada 21 septembrie – 2 octombrie, în 12 orașe: Brașov, Făgăraș, Arad, Bistrița, Deva, Gheorgheni, Moinești, Odorheiu Secuiesc, Piatra Neamț, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare și Sibiu.

Inițiativa încurajează elevii, părinții și cadrele didactice să adopte mersul pe jos și cu bicicleta sau orice mijloace de transport alternativ, atunci când se deplasează la școală.

În România, campania, care se derulează sub titlul „Oscar, șarpele hoinar”, a generat în urma edițiilor precedente economii impresionante de emisii CO2 și peste 350.000 km parcurși sustenabil, implicând peste 55.000 elevi, potrivit organizatorilor.

Din municipiul Brașov s-au înscris peste 1.700 elevi la această ediție. Prin intermediul ABMEE, coordonatorul local, campania va ajunge în școlile gimnaziale nr. 3, 6, 9, 30 și 31. „Municipiul Brașov a implicat 12.000 elevi în edițiile anterioare, obținând peste 80.000 km parcurși sustenabil și economii de aproximativ 15 tone emisii CO2”, se arată într-un comunicat.

Inițial, scopul campaniei a pornit de la nevoia de a educa elevii în ideea unui transport cu emisii scăzute și de a descongestiona zonele adiacente școlilor, blocate de mașinile care aduc sau preiau elevi.

Ulterior, s-au evidențiat beneficiile indirecte ale campaniei TSG.
Spre exemplu, mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii cunosc comunitatea în care trăiesc, explorează mediul înconjurător, devin independenți și autonomi; deprind regulile de circulație, dezvoltă capacitatea de a anticipa acțiunile celorlalți participanți la trafic; au o viață mai activă și sănătoasă; contribuie la prezervarea unui mediu curat, la calitatea aerului.

„În perioada derulării campaniei, TSG a dus la o creștere a utilizării modurilor sustenabile de transport de până la 87%. Procentul deplasărilor sustenabile a continuat să crească chiar și după finalizarea campaniei, demonstrând impactul pozitiv și efectele obținute pe termen lung”, au precizat organizatorii campaniei. Rezultatele înregistrate de fiecare școală sau la nivelul fiecărui oraș pot fi consultate pe site-ul oficial al campaniei.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare