Expres

„Nu vrem bilete RATBV scumpite cu 60%”

„Nu vrem bilete RATBV scumpite cu 60%”. Acesta este titlul unei petiții online lansate miercuri pe site-ul dedicat. O puteți vedea și semna aici.

„RATBV dorește să mărească prețul biletelor de călătorie, din luna martie, cu 60%. Asta, deși Primăria Brașov ne îndeamnă să folosim transportul în comun. Deși la București o călătorie de 90 de minute cu STB este de doar 3 lei, pe o arie de 10 ori mai mare decât municipiul Brașov. Deși la Cluj – polul scumpirilor în România – RATUC are un tarif de 3 lei/călătorie, un oraș de asemenea mult mai mare decât Brașovul. 
Autobuzele RATBV devin adesea la orele de vârf adevărate cutii «verzi» pline de sardele, atât de aglomerate sunt. Nu mai punem și microutobuzele de pe Șchei. 
La asta adăugăm faptul că directorul general RATBV are un salariu de 30.000 lei, dublu cât primarul municipiului. Dar pentru asta trebuie să plătim noi, cetățenii, 4 lei prețul pe bilet”, se arată în textul petiției.

Scumpiri pe toată linia de la RATBV

De fapt, vineri, 20 ianuarie, într-o conferinţă de presă la care au participat primarul Braşovului, Allen Coliban, dar şi directorul RATBV, Marian Geman, s-a discutat despre „ajustarea” tarifelor. Totuși, Primăria propune scăderi de preț la abonamente, iar RATBV cere majorări pe linie.
Directorul RATBV a precizat că propunerea operatorului de transport este ca preţul unei călătorii să fie de 4 lei, faţă de 2,5 lei cât este în prezent. Totuși, ar urma să crească perioada de valabilitate a unei călătorii, de la 50 de minute la 60 de minute. De la şofer, pentru a descuraja această practică, un bilet cu două călătorii va putea fi cumpărat cu 10 lei.
RATBV propune ca preţul abonamentul nominal lunar pe toate liniile interioare din municipiul Braşov să crească de la 85 lei la 110 lei, iar cel al abonamentului lunar nenominal pe toate liniile de la 128 lei la 200 lei. Pentru abonamentul anual a fost propus un tarif de 1.100 de lei, față de 850 de lei.
De asemenea, Geman a propus introducerea unui abonament periurban pe rute din zona metropolitană cum ar fi, de exemplul traseele Prejmer – Codlea. Propunerea de tarif pentru astfel de abonament lunar este de 200 de lei, iar cel anual ar urma să coste 1.100 de lei.
Directorul RATBV a justificat propunerile prin faptul că actualele tarife nu au mai fost modificate din anul 2019, iar anul trecut au explodat toate preţurile.

Primăria propune ieftinirea abonamentelor

Primarul Braşovului a anunţat însă că va propune o reducere a tarifelor abonamentelor, o strategie ce ar duce la fidelizarea clienţilor. Preţul abonamentului lunar nominal pe liniile interne ar urma să scadă de la 85 lei la 80 lei, iar valoarea abonamentului de o zi să scadă de la 12 lei la 10 lei. De asemenea, abonamentele anuale ar urma să coste 800 de lei (faţă de 850 de lei, cât costă în prezent).
În ceea ce priveşte preţurile biletelor, primarul Braşovului a spus că este de acord cu majorarea.
Noile tarife ar urma să intre în vigoare din 24 februarie.

„Managementul RATBV are o problemă de administrare serioasă”

Deocamdată, sunt puține semnături. Petiția a fost distribuită și pe grupul de Facebook RATBV – Grupul călătorilor, stârnind multe comentarii. Cele mai multe sunt negative la adresa RATBV. Pe lângă cei care resping vehement scumpirea, unii au și opinii pertinente, propunând soluții.

Articole asemănătoare

Da, e adevărat. Din punct de vedere al autobuzelor, transportul este mult îmbunătățit. Asta înseamnă că atunci când suntem «sardele», stăm într-o cutie arătoasă. Vara, de multe ori fără aer condiționat, chiar dacă solicităm activarea lui la conducătorul auto. Deci, o călătorie mai scumpă se justifică când om avea atâtea mijloace de transport conform cererii, când stațiile de autobuz vor oferi toate aceleași condiții, fără discriminare de zonă. Și, nu în ultimul rând, de ce să fim noi cei mai scumpi?
La așa solicitare de ridicare a prețului unei călătorii consider că managementul Ratbv-ul are o problemă de administrare serioasă. Soluția este de a atrage și mai mulți călători ca parteneri a unui serviciu de transport public civilizat, care să aducă și profit. Și acest profit să intre în «bucla îmbunătățirii»
”, a scris Alex Barbu, care a și distribuit link-ul petiției.

Pachete de călătorii, nu doar abonamente

Nu vrem bilete RATBV scumpite cu 60%.
Am semnat și am distribuit (…). Am scris și pe site-ul Primăriei BV la postarea respectivă cu scumpirea, scrieți și acolo, că aici nu citește mai nimeni din factorii decizionali. Le-am zis că măcar să facă pachet de 10 călătorii cu 30 de lei, nu tuturor ne trebuie abonament”, a propus Ana Maria Dumitra.

Și alți comentatori au dat exemplele altor mari orașe, cum ar fi Capitala.

„Toate orașele care se respectă dau 3 lei pe o călătorie, doar că în alte orașe călătoria cu 3 lei e de 60 minute, nu 50 minute ca la Brașov. De exemplu, STB în București are tot 3 lei /călătorie, dar calătoria este de 90 minute și este valabilă aceeași călătorie și pe mașina preorășenească (în afară orașului). Adică, cum ar fi la Brașov să pleci din Steagu’ la Rulmentul cu 8 și tot același bilet, fără nici un ban în plus, să fie valabil și pe mașină de Bod. De la București, de exemplu la Străulești, mergi cu autobuzul 87 și de la Străulești la Buftea iei 436 mașina preorășenească (metropolitană) cu același bilet, că e valabil 90 minute. Plus că, dacă încarci 10 călătorii odată, în loc să plătești 30 lei, vei plăti 25 lei”.

„Îmi doresc un serviciu pe măsura prețului”

Există și alte opinii, nu neapărat în favoarea scumpirii. Sunt voci mai temperate care atrag atenția asupra realității economice actuale.

„Problema nu se pune dacă vrem sau nu vrem scumpirea biletului, răspunsul cred că este evident! Problema este dacă la actualele încasări din bilete, abonamente etc, RAT Bv-ul mai poate susține activitatea la parametrii actuali, apăi îmbunătățirea lor. Cred că trebuie să deschidem bine ochii la realitatea în care trăim și de ce nu, să găsim soluții pentru progres”, a comentat Dan Frâncu.

„Întâi «se pune marfă pe raft» și apoi ceri prețul corect și te mai uiți și la alții cum vând o marfă ca a ta. Și eu mă gândesc că e dificil cu acest preț, dar îmi doresc un serviciu pe măsura prețului”, i-a răspuns Alex Barbu.

„De acord cu tine! Dar ia spune tu asta furnizorilor de energie! O să spună: vrei? cumperi! Nu vrei? Noroc bun!”, a fost replica lui Dan Frâncu.

„Curentul, gazul vin constant (mai depinde și de distribuitor în unele cartiere). Autobuzele, cum tot sesizează brașovenii, câteodată nu vin, altădată câte 3 odată. Deci serviciile trebuie să atingă acel nivel de 4 lei călătoria și după aceea să ceară prețul corect. Mai e o «cheie» în toată această discuție, pe care n-aș vrea să o aduc în atenție. Există un plan de redresare, se caută modalități de îmbunătățire a balanței financiare?! Și nu e vorba de salariile angajaților (tot mai buni în foarte mare parte)”, a încheiat Alex Barbu.

„Ieftin și bun nu se poate”


„Trebuie crescute veniturile, dar asta se poate face și prin controale pe anumite trasee (inclusiv cele metropolitane)”, consideră Lucian Ștefan.

„Dacă am fi atât de revoltați și la majorările făcute de Electrica / Engie și toate produsele alimentare, poate nu am fi ajuns în acest punct.
Acolo, fiind privat, nimeni nu are tupeul să zică ceva.
Când văd că unii spun de Uber sauBolt, când pe o cursă de 6km se plătește 15 lei și nu este oră de vârf. Toate s-au scumpit, nu înțeleg de unde atâta mirare. Cum să ofere transport de calitate dacă nu își pot scoate cheltuielile? Ieftin și bun nu se poate”,
a scris Claudia.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
4 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Raoke
1 an în urmă

Ce sa faca saracii ”brasoveni”? Ce sa comenteze, ce sa reactioneze? SA NU UITAM CA BRASOVUL A FOST UNUL DINTRE CELE MAI INJECTATE JUDETE!!! Asta spune tot!

1 an în urmă

[…] a fost lansată o petiție online prin care se cerea renunțarea la majorare. Petiție care nu a avut […]

Florian
1 an în urmă

Pai altceva mai stie actualul primar al Brașovului, in afara de marit preturi? Orice sedinta a primarului este despre a mari preturi si cum sa nu facem hoteluri in Schei. Altceva nu stie… 60% e exagerat oricum. e mai scump… Citeşte mai mult »

1 an în urmă

[…] Astfel, Zona Metropolitană Brașov devine a doua entitate de acest fel din țară, după București, ce aplică un plan tarifar integrat. Prețul călătoriilor este unificat pentru deplasări în municipiul reședință de județ și între toate localitățile din întreaga zonă… Citeşte mai mult »

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare