Expres

BRAŞOV. Prima bucăţică din autostrada spre Comarnic ar putea avea constructor peste 10 zile

  • autos_220829.JPG
 

Câştigătorul licitaţiei pentru proiectarea şi construirea lotului 5 al autostrăzii Comarnic-Braşov, respectiv segmentul dintre Râșnov și Cristian, ar putea fi desemnat până pe 15 septembrie, după cum a spus Cătălin Homor, directorul general al CNADNR, pentru Economica.net. 10 constructori se bat pentru a construi bucățica al cărei cost este estimat la 150 de milioane de lei. „Până pe 15 septembrie, comisia de evaluare a ofertelor va emite decizia. Dacă va fi una pozitivă, vom semna contractul”, a spus șeful CNADNR pentru sursa citată. Acesta nu exclude însă posibilitatea depunerii de contestaţii, care să întârzie începerea lucrărilor.
Fiind scos la licitaţie pe vechea lege a achiziţiilor publice, criteriul de atribuire a acestui contract este preţul cel mai scăzut. Contractul pentru lotul 5 al autostrăzii Comarnic-Braşov are o valoare estimată de aproape 150 de milioane de lei, fără TVA. Dintre cele 10 oferte depuse, cea a spaniolilor de la Copisa include cel mai mic preţ, de 93 de milioane de lei, potrivit datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (foto 2).

Licitaţia pentru celălalt capăt, anulată

Odată cu lotul 5 din autostrada Comarnic-Braşov, CNADNR a scos la licitaţie anul trecut şi lotul 1, sector Comarnic – Predeal, km 111+300 – km 115+300, cu o valoare estimată a contractului de aproape 167 de milioane de lei, fără TVA. Pentru acest sector a fost depusă o singură ofertă. Mai exact, Spedition UMB se oferea să construiască cei patru kilometri cu 152 milioane de lei. În decembrie 2015, licitaţia pentru acest lot a fost anulată, din cauză că oferta depusă era „neconformă”.

Revizuirea studiului de fezabilitate pentru celelalte

În paralel cu licitaţia pentru proiectarea şi execuţia loturilor de la capete, CNADNR a scos la licitaţie şi un contract pentru revizuirea studiului de fezabilitate al loturilor de mijloc din viitoarea autostradă prin munţi. În august, Compania de Drumuri a fost obligată să reevalueze oferta Consitrans, după ce anulase anterior licitaţia pentru a treia oară.
Întrebat de soarta acestei licitaţii, şeful de la Drumuri a explicat că o procedură de achiziţie se poate finaliza cu atribuire de contract sau cu anulare.
În cazul în care procedura va fi anulată definitiv, Cătălin Homor spune că CNADNR va scoate din nou la licitaţie un contract pentru loturile 1,2,3 şi 4, care să includă pe lângă revizuirea studiului de fezabilitate, proiect tehnic şi autorizaţie de construire.

Finanțare de la buget, deocamdată

Unele voci din domeniu susţin că această autostradă nu poate fi realizată, fiind mult prea scumpă pentru România. De altfel, autorităţile au încercat iniţial să o construiască în parteneriat public-privat, însă fără succes. Unul dintre motive ar fi costul foarte mare, estimat la peste 7 miliarde de euro, în această variantă, cost care acoperea finanţarea, construcţia şi întreţinerea, timp de 30 de ani.
Homor a precizat că autostrada se face în momentul de faţă cu finanţare de la bugetul de stat, iar costul exact se va şti după finalizarea studiului de fezabilitate. Totodată, pentru finanţarea Comarnic-Braşov ar putea fi utilizate fonduri realocate de la alte proiecte, potrivit şefului de la Drumuri, care mai spune că CNADNR ia în calcul şi obţinerea de fonduri europene pentru acest proiect, chiar mai devreme de 2021.

Citiţi şi:

CNSC obligă CNADNR să reia o licitație pentru autostrada Comarnic-BRAȘOV


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare