Expres

Black Friday, între câştig şi pierdere pentru clienţi. Ce sfătuiesc comisarii Protecţiei Consumatorilor

 

Dat fiind faptul că se apropie „Vinerea neagră” („Black Friday”), în care comercianţii promit reduceri substanţiale de preţuri, comisarii Protecţiei Consumatorilor au venit cu o serie de sfaturi pentru clienţi, astfel încât aceştia să nu cadă în plasa unor oferte false.

„Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor. Astfel, orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus”, au explicat comisarii Protecţiei Consumatorilor.

Conform tradiţiei americane, Black Friday este în ultima vineri a lunii noiembrie, anul acesta însemnând 24 noiembrie. Dar, în România, „tradiţia” este de a se fura startul şi de a extinde perioada pe mai multe weekend-uri.

Din acest motiv, şi atenţia clienţilor trebuie să fie pe măsură.

„Pentru siguranţa cumpărăturilor din perioada Black Friday, citiţi cu atenţie caracteristicile produsului şi verificaţi dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor dumneavoastră. Pentru cumpărăturile online verificaţi stocul existent, preţul afişat pe site şi dacă acesta este integral (conţine sau nu TVA) şi dacă preţul include costul de livrare”, au sfătuit comisarii ANPC.

Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului vândut pe internet şi asupra serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare, modul în care i se răspunde la aceste întrebări fiind indiciu asupra seriozităţii vânzătorului.

Dreptul de returnare a produsului în cazul cumpărăturilor online

Din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, consumatorul are dreptul de a denunţa contractual şi 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el (fără a fi nevoit să invoce vreun motiv).
În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant tot în termen de 14 zile de la primirea produsului.

„Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor”, au subliniat reprezentanţii ANPC.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare