Expres

APRECIERE. „Brașovul este un exemplu de bună practică în învățământ”

 

A declarat ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. Mihai Sorin Câmpeanu, ieri, la Brașov, unde a vizitat câteva unități de învățământ și
s-a întâlnit cu conducerea Inspectoratului Școlar al Județului (IȘJ) și inspectorii de specialitate.
Cîmpeanu s-a aflat la prima vizită în calitate de ministru la Brașov și a doua dintr-un „turneu” național prin care și-a propus, după propriile declarații, să cunoască problemele existente în învățământul preuniversitar la nivelul județelor, să îndeaproape unitățile de învățământ din fiecare județ în care s-au obținut cele mai bune, dar și cele mai slabe rezultate la examenele naționale (Bacalaureat, Evaluarea Națională), dar și să identifice școlile fără autorizație sanitară de funcționare (ASF).

2.500 de școli fără aviz sanitar
În acest context, el a anunțat că la nivel național peste 2.500 de unități de învățământ preuniversitar din țară nu au autorizații sanitare de funcționare, pe listă fiind și câteva zeci din județul Brașov. Cu toate acestea, județul nostru nu stă prea rău. „Am fost ieri (luni – nota red.) la Sibiu, unde trebuie să vă spun că absolut toate școlile au autorizație sanitară de funcționare, este singurul în această situație. Dar nici Brașovul nu stă rău, este în primele cinci județe, care au peste 90% dintre școli autorizate sanitar. Mai precis, 92%, după cum spune doamna inspector general. Pentru a rezolva această problemă, am încheiat un acord cu Ministerul Dezvoltării pentru remedierea problemelor de infrastructură care au dus la această situație. Am fi vrut să rezolvăm până în septembrie, la deschiderea noului an școlar, dar, din păcate, la nivel național sunt peste 2.500 de unități care nu au autorizație. Așa că trebuie să fim realiști și ne-am propus să remediem situația în cursul anului școlar 2015/2016”, a declarat ministrul.
Date fiind cifrele avansate de conducerea Inspectoratului Școlar al Județului (IȘJ) Brașov, 8% dintre unități fără ASF, concret, elevii și preșcolarii din mai mult de 30 școli și grădinițe ale județului nostru învață în condiții improprii. Cele mai multe, dacă nu toate, sunt în mediul rural, unde nu există apă curentă sau nu e potabilă, nu există nici canalizare, probleme pe care le are întreaga localitate în care este școala.

Element de individualitate
Ministrul, care a recunoscut că până acum știa Brașovul doar pentru tradiția sa universitară, a mai spus că a constatat la nivel preuniversitar o bună colaborare a Inspectoratului școlar Județean cu autoritățile locale, cu Prefectura, cu Consiliul Județean al Elevilor și cu sindicatele din învățământ, iar din acest punct de vedere Brașovul este un exemplu de bună practică. „Un alt element care individualizează județul Brașov este școala Profesională Kronstadt și asta o spun față de ce am afirmat și susțin în continuare, necesitatea dezvoltării învățământului profesional și tehnic, susțin asigurarea unei bune legături între educație și piața muncii. Este absolut necesar și dacă nu vom înțelege acest lucru, dezvoltarea va fi altfel decât cea pe care ne-o dorim”, a mai spus ministrul Educației.

Abecedarele noi, din februarie
Ministrul Educației a mai anunțat că elevii de clasa I vor avea abecedare din semestrul al doilea, iar în cursul săptămânii viitoare va fi lansată licitația pentru manualele de clasa a treia. „Din fericire contestația la reevaluare depusă în decembrie a fost respinsă chiar ieri (luni – nota red). Deci vom putea avea, în sfârșit, abecedarul, la începutul semestrului următor (februarie – nota red)”, a spus ministrul.
Dintre toate cărțile digitale pentru clasele I și a II-a abecedarul era singurul care nu ajunsese la elevi (nici măcar în varianta tipărită), licitația organizată de Ministerul Educației fiind contestată de două ori. Chestionat în legătură cu costurile create de faptul că un semestru elevii au folosit manuale (de fapt un auxiliar) retipărit, iar din al doilea vor învăța după altul nou, ministrul a cerut reprezentanților presei să dea altă soluție.
Sorin Cîmpeanu admite că situația manualelor școlare „este într-adevăr una din cele mai importante probleme” cu care se confruntă Ministerul Educației și „o vină asumată de minister”, el adăugând că este nevoie de o lege a manualelor școlare și de o mai mare atenție la elaborarea caietului de sarcini.
După întâlnirea de la sediul IȘJ, ministrul a vizitat trei unități de învățământ – Colegiul Național „Dr. Ioan Meșotă”, Școala Profesională Kronstadt și Școala Gimnazială nr.5 din municipiul Săcele (cartierul Gârcini), una dintre școlile fără ASF.

Articole asemănătoare

Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button