Expres

Aeroportul Brașov. Totuși, nu orarul scurt e problema / De ce a comasat Dan Air zborurile

Aeroportul Brașov. Totuși, nu orarul scurt e problema / De ce a comasat Dan Air zborurile

Așa cum anunțam aici, Aeroportul Internațional Braşov-Ghimbav (AIBG) a prezentat primele cifre oficiale cu privire la traficul aerian de pasageri, după 16 zile de la inaugurare. Conform statisticii prezentate, prin aeroportul din Brașov au trecut 3.163 de pasageri, fiind înregistrate 43 de decolări și 43 de aterizări.

La un calcul rapid, numărul de pasageri pe zbor ar fi în medie de 38. Dacă eliminăm zborurile private și zborurile charter spe Antalya și Creta, ce presupunem că ar fi pline, media pe zborurile DAN Air ar fi chiar mai mică.
Pentru aeroportul din Brașov, cifrele sunt promițătoare, însă pentru DAN Air este un dezastru. Un zbor operat cu avion de 180 de locuri, cât are Airbus A320, nu poate fi profitabil la un grad de încărcare atât de mic. Astfel, comasarea zborurilor pare premeditată de Dan Air, singurul operator de curse de linie de la Ghimbav. Concluzia a fost formulată de airlinestravel.ro.
Știa că avioanele nu pot fi pline, așa că a luat în calcul să comaseze zborurile de la Brașov și București, dar și să facă zboruri unite în Europa precum Nuremberg – Stuttgart sau Madrid – Malaga etc.”, afirmă sursa citată.

Și Aviația Magazin trage un semnal de alarmă. „Și dacă întreg scandalul făcut de DAN AIR cu largul concurs al celor de la Romatsa R.A e pentru că avioanele sunt mai mult goale?”, este ipoteza în urma acelorași cifre anunțate de Aeroportul Brașov.

În acest context, scandalul făcut de DAN Air oare nu a fost premeditat pentru a acoperi această situație dezastru? Au căutat să arunce vina pe alte entități pentru avioanele lor goale și pentru comasarea zborurilor, care oricum se făcea? Inclusiv amenințarea cu plecarea a pornit de la acest deficit de pasageri? Realistic vorbind, DAN Air s-ar bucura să scape de zborurile de Brașov și să rămână pe București (…).
În fond, asta e realitatea. Un aeroport nou nu poate garanta avioane pline, cu atât mai puțin când sunt anunțate zeci de rute și zboruri. Totodată, e greu ca aeroportul să atragă noi operatori aerieni fără un minim istoric. Poate ar fi cazul ca DAN Air, Romatsa și Aeroportul Brașov să-și unească forțele și să lucreze împreună pentru un viitor de succes.

Programul aeroportului e cât se poate de bun pentru debut, nu asta e problema. Cel mai probabil, așa cum au anunțat oficialii de la Brașov, vor muta cele 12 ore în funcție de zboruri”, mai spun cei de la airlinestravel.ro.
Aeroportul Brașov. Totuși, nu orarul scurt e problema / De ce a comasat Dan Air zborurile. Într-adevăr, după cum anunța Alexandru Anghel, directorul Aeroportului Brașov, programul va începe la 10 și se va termina la 22, în două din cele șapte zile ale săptămânii (detalii aici). În alte zile va fi tot 7-19 sau 8-20, depinde de zile și de zboruri, dar s-ar putea muta cu totul în intervalul 10-22.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
3 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
10 luni în urmă

[…] Aeroportul Brașov. Totuși, nu orarul scurt e problema / De ce a comasat Dan Air zborurile […]

10 luni în urmă

[…] Subliniind că AIBG are conducere care poate și trebuie să ofere toate explicațiile necesare, dând asigurări că este un manager competent, ministrul s-a referit, totuși, la subiectul care a înfierbântat opinia publică încă din primele zile de după inaugurare:… Citeşte mai mult »

10 luni în urmă

[…] „războiul” cu ROMATSA, generat de „programul de supermarket” al Aeroportului Brașov, 7.00 – 19.00, Dan Air a amenințat că suspendă zborurile de la Ghimbav. Până la urmă, situația s-a calmat, […]

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare