Expres

Aeroportul Brașov. De ce a declanșat Dan Air scandalul / Ar aștepta subvenții

Aeroportul Brașov „găzduiește”, în acest moment, o singură companie care operează zboruri regulate – Dan Air.

Săptămâna trecută, după „războiul” cu ROMATSA, generat de „programul de supermarket” al Aeroportului Brașov, 7.00 – 19.00, Dan Air a amenințat că suspendă zborurile de la Ghimbav. Până la urmă, situația s-a calmat, compania românească anunțând că va continua să „zboare” de pe Aeroportul Brașov.

La câteva zile distanță, conducerea Aeroportului Brașov a prezentat o statistică referitoare la numărul de pasageri „bifat” în luna iunie, de la inaugurarea cu surle și trâmbițe a obiectivului, în data de 15.

Aeroportul Internațional Brașov a anunțat că în luna iunie, în cele 16 zile de funcționare, 3,136 de pasageri au tranzitat terminalul, cu un total de 86 de zboruri, inclusiv cele charter sau private. Asta înseamnă o medie de mai putin de 37 de pasageri per zbor. Dacă scădem zborurile private, media mai crește. Dacă excludem și charterele, care de regulă sunt pline, media mai scade. Airbus-ul A320 al DAN AIR are 180 de locuri, iar din cifrele astea e greu de crezut că au reușit să îl umple măcar pe jumătate. Ori un avion gol înseamnă bani pierduți. În situația asta, comasarea zborurilor cu cele de la București este mult mai logică și probabil că e o măsură ce ar fi fost luată indiferent de programul de funcționare al aeroportului. Program pe care compania îl știa”, au comentat cei de la Aviația Magazin.

La analiza de mai sus au reacționat și cei de la AirlinesTravel.ro – Aviatie si Turism: „Păi da, tu de ce crezi că scandalul ăla a fost lansat? DAN Air a premeditat comasarea zborurilor și tot circul. Plus că are doar un avion cu care spera să facă atâtea zboruri zilnice. Ca să nu le sară oamenii în cap, s-au victimizat! Asta am zis și noi de când a început circul. Să nu uităm că înainte de 15 iunie, cu doar câteva zile până la deschidere, DAN Air vindea 5.000 de bilete la 49 de euro pe orarul vechi de zboruri, orar care se știa că nu va fi acoperit de zboruri, pentru că nu se încadra în orarul aeroportului. Și Romatsa e victimă colaterală, pentru că în Aeroportul Brașov nu pot lovi. De acolo ar trebui să vină banii pe subvenții. Nu dai în mâna care te hrănește!”.

Păreri de specialiști.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
7 luni în urmă

[…] bine cu Dan Air la/de la a Nürnberg (via […]

Back to top button