Poveste fără sfârșit
„Eu am luat hotărârea, împreună cu colegii mei, să scoatem autostrada Comarnic-Brașov din parteneriat public-privat, iar în prima ședință a Consiliului Suprem de Apărare a Țării această autostradă să devină de importanță națională sau de infrastructură critică, astfel încât să putem să demarăm cât mai repede lucrările la această autostradă”, a declarat deunăzi premierul Viorica Dăncilă, anunțând că investiția se va realiza cu fonduri guvernamentale.
Dacă mă întrebați pe mine, cred că citatul de mai sus nu este decât o dovadă în plus că tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov, de doar 50 și ceva de kilometri, nu se va face, cel puțin în viitorul cât de cât apropiat. Totul nu-i decât un dans penibil al vorbelor goale, o alergătură în jurul cozii care ne irită, ne obosește, ne umple de frustrări sau lehamite. Guvernanții se tot învârt până ajung de unde-au plecat, adică la nimic.
Iată, de pildă, ce declara aceeași Viorica Dăncilă în 11 octombrie, anul trecut: „Mă bucur să anunţ că luni (15 octombrie 2018 – n.m) se va lansa licitaţia pentru realizarea autostrăzii Ploieşti-Braşov în parteneriat public-privat, un proiect aşteptat de mult timp şi pentru care Guvernul a făcut eforturi în ultimele luni. În termen de 30 de zile, investitori români şi străini pot depune ofertele, iar tipul licitaţiei va fi selecţia competitivă. Vor urma negocieri cu investitorii selectaţi, astfel încât în luna decembrie estimăm semnarea acordului de parteneriat public-privat pentru realizarea acestei autostrăzi”. Evident, în decembrie nu s-a semnat nici un acord. Într-un punct, d-na Dăncilă mi-a adus aminte de un fost ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, care, prin 2008, folosise termenul de „dialog competitiv” ca procedură de selecție al constructorului bucății de autostradă Comarnic-Brașov. Iată că după 10 ani, singurul progres, să-i zic așa, a fost trecerea de la „dialog competitiv” la „selecție competitivă”, Cu același rezultat: zero!
Anterior zbaterilor verbale ale d-nei Dăncilă, un alt premier PSD, Mihai Tudose, anunța, în septembrie 2017, că a solicitat Băncii Mondiale „ajutor tehnic” în privința tronsonului Comarnic-Brașov, urmând „să facem unitate de management-proiect cu sprijinul lor și să începem”. Nu s-a început nimic. În fruntea Guvernului a venit d-na Dăncilă și-a anulat înțelegerea cu Banca Mondială, afirmând că face dânsa (dimpreună cu colegii Vâlcov și Teodorovici) parteneriat public-privat, că merge mai repede. N-a mers. Acum, aștept cu interes la ce variantă mai rapidă se va întoarce după ce și noua modalitate pe care ne-a expus-o deunăzi nu va duce la nimc.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.