Economic

Cei de la Aeroportul Brașov nu și-au făcut temele / „20 de curse pe zi doar pentru a-și acoperi cheltuielile” / Comentariul unui expert în aviație

Cei de la Aeroportul Brașov nu și-au făcut temele.

Valentin Iordache (foto de mai jos) este un reputat specialist și consultant, recunoscut internațional, în domeniul aviației civile. Are o experiență de peste 20 de ani în aviație. Din 1998 ocupă constant poziții de top în managementul Aeroportului Henri Coandă, iar ulterior al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB).

Cei de la Aeroportul Brașov nu și-au făcut temele | MyTex.ro
Cei de la Aeroportul Brașov nu și-au făcut temele / „20 de curse pe zi doar pentru a-și acoperi cheltuielile” / Comentariul unui expert în aviație 10

Este doctor în inginerie industrială și primul român (și unul dintre primii zece europeni) care au obținut certificarea International Airport Professional acordată de Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO) și Consiliul Internațional al Aeroporturilor. Este membru al mai multor grupuri de lucru din aviația civilă, expert și consultant internațional ICAO pe linie de management și dezvoltare aeroportuară.

Cei de la Aeroportul Brașov nu și-au făcut temele

Valentin Iordache a comentat referitor la noul Aeroport Internațional Brașov: „De mai bine de 4 ani am fost – nu numai cu sufletul – alături de aeroportul din Brașov. Tot cam de atunci le-am spus și repetat prietenilor și colegilor de acolo – de la Brașov adică – că abia odată cu inaugurarea aeroportului va veni și greul, mai ales dacă nu-și fac temele din timp. Ultima dată acum o lună și ceva. De obicei oficial, în fața unei onorate adunări de specialiști, oficialități și invitați de pretutindeni, dar și în privat. Probabil, faptul că recomandările mele au venit gratis nu le-a dat suficientă greutate. (Cu niște ani în urmă, pe baza recomandărilor mele, georgienii au luat decizia să redeschidă aeroportul din Kutaisi ca primul aeroport low-cost din regiune. Și au făcut-o cu succes. E adevărat, ei m-au și plătit!)”.

El a relatat în continuare: „Despre ce teme nefăcute e vorba, o să mă întrebați. Simplu! Despre aducerea operatorilor pe aeroport, despre semnarea unor contracte cu măcar câteva luni înainte de inaugurare, despre asigurarea că aeroportul este deschis când au nevoie operatorii, nu, de exemplu, între 9 si 12, când nu zboară mai nimeni, pentru că la ora aia avioanele sunt în aer… Era ușor de făcut asta? Nicidecum! Un specialist (sau o echipă mică) sau măcar un consultant (experimentat) part-time ar fi făcut minuni! Am aruncat o privire pe organigrama Regiei AIBG: directorul economic face si marketing…. Promovare, comunicare, vânzări cine face? Directorul general nu le poate face pe toate. Unul-doi entuziaști locali s-au zbătut să obțină câteva curse săptămânale spre Germania. Au reușit, dar nu e nici pe departe suficient”.

Cei de la Aeroportul Brașov nu și-au făcut temele

De asemenea, Valentin Iordache a analizat competent: „La tarifele comunicate (nejustificat de mici, zic eu), aeroportul ar trebui sa opereze vreo 10-15, poate chiar 20 de curse pe zi – cu 737 sau A320, să ne înțelegem! – doar ca să-și acopere cheltuielile. Tarifele mici nu aduc trafic de unele singure. Nimeni nu vine la tine că ești ieftin, dacă nu-i dai pasageri! Când te duci la Air France, de exemplu, să-i inviți să opereze la tine, trebuie să demonstrezi clar că ai pasageri să umpli avionul măcar pentru două zboruri pe săptămână, cel puțin pe termen mediu! Repet, să-i demonstrezi: cu date clare sau măcar cu statistici de încredere… Asta presupune muncă, adunare de date, strategie dar și… participare la conferințele de profil unde captarea atenției costă. Presupune și inteligență, idei, inspirație, un pic de nebunie, ceva buget și, din nou, muncă, muncă, muncă. Un low-cost este, poate, mai ușor de convins dar… mult mai greu de păstrat! N-are load factor suficient sau pur și simplu nu-i convine ceva – pa, te-a lăsat imediat!”.

„Desigur, traficul va crește oricum, natural, dar e posibil ca «vremurile» (termenul desemnând și interesele politice) să nu mai aibă răbdare până atunci!”, a concluzionat expertul în aviație.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
mihai
10 luni în urmă

Perfect de acord cu domnul specialist! Dar i-as pune o intrebare: cum se face ca aeroportul H. Coanda, unde presteaza dansul, e dator vandut, sustinut de stat si dupa atatia ani de functionare? Nici aia nu-i asculta sfaturile?

Munteanu Ovidiu
Răspunde la  mihai
10 luni în urmă

Terminalul sau Tarom?

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare