Economic

Big Data și rolul acestuia în deciziile de business

Trăim în secolul vitezei, al digitalizării și al volumelor imense de date. La nivel global, peste 4.5 miliarde de oameni au acces la internet de mare viteză. Majoritatea dintre aceștia sunt consumatori de informații. Accesează rețelele sociale, platformele de live streaming, platformele cu conținut audio și video, gaming, accesează site-urile cu informații și motoarele de căutare etc.

Însă printre aceștia sunt și generatorii de conținut, care publică pe internet diferite informații sub formă text, audio sau text. Zilnic, un folum imens de date circulă prin serverele globale, iar majoritatea business-urilor online profită de pe urma acestor volume imense de date pentru a putea dezvolta campanii mai eficiente de marketing, pentru a atrage noi clienți și pentru a atinge publicul țintă. 

Big Data în gambling

Din cauza volumului imens de date, marile companii apelează la diferite aplicații și software specializat în analizarea acestor informații. Așa a apărut ideea de Big Data. Termenul Big Data se referă la colectarea, analizarea și manipularea unor seturi de date cu ajutorul unui software special. În multe cazuri există nevoia unor echipamente hardware dedicate.

Analiza acestor informații joacă un rol important în evoluția și dezvoltarea unor business din mediul online, cum ar fi zona de comerț electronic, servicii digitale și chiar în industria de gambling. Analizând volumul acesta de date ce este colectat de la userii de internet, companiile pot descifra anumite tipare comportamentale ale oamenilor, obiceiuri de consum, preferințe etc. Să luăm ca exemplu industria de gambling și cazinouri online, în urma folosirii Big Data.

big data gambling

Cazinourile clasice și online profită de Big Data pentru a-și depăși competiția și pentru a atrage noi jucători în platformă. În urma unor analize robuste de Big Data, cazinourile online au un CAGR de 11.49% în perioada 2021-2026.

Instrumentele de analiză a datelor agregează datele și dezvoltă modelul semnificativ care oferă informații despre performanța cazinoului și tendințele jucătorilor. Analiza acestor informații valoroase poate poate determina creșterea de venituri ale cazinourilor prin dezvoltarea unui gameplay bun și a punctelor de câștig predictive, urmărind în același timp concurența. 

Platforme de analiză precum BizAcuity, analizează folumul imens de date, extrag datele la nivel de jucător și le aliniază la KPI-ul clientului pentru a oferi o privire de ansamblu 360 asupra business-ului. Având toate aceste informații, cazinourile online folosesc Big Data în scopul de a îmbunătății indicii de performanță.

Big Data în securitate

De exemplu, pe baza Big Data, cazinourile online pot dezvolta un sistem de securitate mai bun. Cazinourile online sunt predispuse la înșelăciune internă și la atacuri cibernetice. Deoarece oamenii își lasă datele cu caracter personal, cum ar fi adresa și detaliile cardului de credit, aceștia fi predispus la un atac. Cazinourile online folosesc Big Data pentru a dezvolta măsurile avansate de securitate cibernetică, cum ar fi autorizațiile 2FA și MFA pentru a permite accesul jucătorilor la site. Măsurile împiedică furtul de date și bani din partea atacatorilor cibernetici.

Pornind de la Big Data, cazinourile online au dezvoltat o serie de servicii bazate pe Inteligența Artificială care monitorizează constant modelele jucătorilor și semnalează orice fraudă sau restricționează utilizatorii care joacă ilegal, folosesc numărarea cărților, mânuirea mâinilor și a altor șiretlicuri.

Big Data în marketing

Cazinourile online folosesc Big Data în strategia de marketing. Volumul mare de date despre potențialii clienți contribuie la dezvoltarea unei strategii eficiente de marketing inbound, outbound și personalizat. Odată cu utilizarea avansată a modulelor cookie pentru a colecta date, cazinourile online pot marketa produse noi cu rate de conversie mai bune la nivelul oferit de analiză a datelor de segmentare a pieței.

Întrucât marketingul se numără printre punctele forte ale unei afaceri, merită să investiți în cele mai bune instrumente de analiză pentru eficientizarea campaniilor de marketing.

Big Data în gaming

Cazinourile online pot colecta date în urma interacțiunii jucătorilor cu platforma online. Mai multe instrumente pot detecta ce jocuri noi casino sunt preferate de jucători, modul de inteacțiune și factorii decizi în astfel de cazuri. Datele strânse din astfel de instrumente ajută cazinourile să dezvolte cote mai bune și un joc mai simplu și cu numeroase alte variante de joc pentru a menține interesul jucătorilor asupra jocurilor. Totodată, sistemele acestea pot oferi în timp real diferite sugestii și alternative jucătorilor.

Însă astfel de informații pot fi folosite și de jucători pentru a determina un istoric și un tipar al jocurilor și strategiile de reușită ale altor jucători. Numeroase turnee online și jocuri de cazinou atrag cei mai buni jucători. Pasionații de gamgling își pot perfecționa abilitățile de joc pe baza analizei datelor despre reușitele altor jucători profesioniști. 

Concluzii Big Data

În concluzie, termenul de „Big Data” este definit de trei caracteristici principale: volum – cantitatea de date procesată; varietate – date structurate, numerice, tradiționale, dar și cee sub diferite formate multimedia și documente; viteza – un volum mare de date necesită putere mare de calcul și viteză de procesare și redare. 

Cazinourile colectează volume mari de date de la jucătorii proprii, dar și prin intermediul altor servicii și le folosesc în marketing, securitate și chiar în strategiile de business. Doar prin astlfe de mijloace, cazinourile pot combate frauda, pot determina ca afiecare jucător să dețină doar un cont valid, să descopere tentativele de fraudă etc. Cu toate acestea, în fața unor astfel de metode avansate, este necesară analizarea comportamentului jucătorului pentru a determina modelele de pariere legate de abuzul de bonus.

Pe baza volumului mare de informații, cazinourile online pot analiza indicii de performanță. Analizând datele, se pot determinat veniturile brute; veniturile medii/utilizator; rata de abandon etc. Puse în balanță toate aceste informații, se pot determina marjele de venit, de câștig, de rulaj etc. 

De exemplu dacă este analizată rata de abandon, se pot trage multe concluzii despre ce-i determină pe oameni să renunțe. Poate fi atragător un bonus, dar poate celelalte servicii nu sunt la fel de atrăgătoare, iar concurența vine la pachet cu alte servicii mai bune și premii pe măsură, deturând potențialii clienți din platforma voastră. În astfel de situații, se poate schimba strategia de business. 

Simpla prezența a unui om pe internet, generează un volum impresionant de date ce pot fi folosite de diferite business-uri în strategii de marketing, de securitate etc. Fiți responsabili pe internet!


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Barbu Gh.
1 an în urmă

Un lucru nu se spune în articol: acest „big data” este în mâinile câtorva perciunați de rit khazar. Care au acces la toate datele clienților. Bașca faptul că te pot taxa oricând, la propriu și la figurat. Da, da, poți… Citeşte mai mult »

Citeşte şi...
Close
Back to top button