Cultură

Transilvania Creative Camp, de la BRAŞOV la Târgu-Lăpuș

  • razboi2_219638.jpg
  • razboi3_219640.jpg
  • razboi_219637.jpg
 

După ce prima ediţie (din care puteţi vedea imagini în galeria foto) Transilvania Creative Camp – Şcoala de Vară Internaţională de Promovare Creativă a Destinaţiilor şi Interpretarea Patrimoniului – a fost axată strategii de promovare pentru destinații turistice din judeţul Braşov, anul acesta va ajunge în Ţara Lăpuşului.

Studenţi români, japonezi şi italieni, însoțiți de profesori universitari și specialiști în comunicare și publicitate, vor concepe strategii de promovare pentru destinații turistice din Ţara Lăpuşului, în cadrul Școlii de Vară „Transilvania Creative Camp”. Evenimentul a ajuns la a doua ediţie și se va desfășura între 29 august şi 5 septembrie, la Târgu-Lăpuș. Transilvania Creative Camp – Şcoala de Vară Internaţională de Promovare Creativă a Destinaţiilor şi Interpretarea Patrimoniului  – abordează teme de promovare creativă a destinaţiilor şi interpretarea patrimoniului. E

Cooperare cu universităţi din Austria, Italia, Spania, Portugalia şi Japonia

Evenimentul cu participare internațională este organizat de Universitatea Transilvania din Braşov, Facultatea de Sociologie şi Comunicare, în parteneriat cu Meisei University (Japonia), The Alternative School for Creative Thinking Bucureşti, Universita Politecnica di Marche (Italia), Salzburg University of Applied Science (Austria), Universidad de Extremadura (Spania) şi Instituto Politecnico di Leiria (Portugalia). „Alegerea Ţării Lăpuşului ca loc de desfăşurare a acestui proiect se explică atât din raţiuni de ordin sentimental, cât şi de natură practică. Sunt născut în Târgu-Lăpuş şi mi-am petrecut acolo primii şase ani şi toate vacanţele de elev şi student. Argumentele raţionale care m-au determinat să aleg «migrarea» către nord a ediţiei din acest an a şcolii de vară a fost sprijinul determinant acordat de către Primăria Oraşului Târgu Lăpuş şi provocarea pe care o reprezintă exerciţiul de promovare a unei destinaţii autentice, nu suficient de vizitată de turişti, direct către potenţialii turişti din Asia”, explică lector dr. Florin Nechita, prodecan al Facultăţii de Sociologie şi Comunicare şi coordonator al Transilvania Creative Camp.
Participanţii şi lectorii din cadrul Școlii de Vară vor avea ocazia să ia parte la numeroase schimburi interculturale, intergeneraţionale şi de descoperire a bogatului patrimoniu natural, istoric şi imaterial al Ţării Lăpuşului. Datele culese pe parcursul desfăşurării acestui proiect vor fi folosite în cercetarea ştiinţifică, iar rezultatele vor fi publicate în reviste academice din ţară şi străinătate.
„De la prima mea vizită în Braşov, în urmă cu 5 ani, relaţia dintre Universitatea Meisei şi Universitatea Transilvania s-a dezvoltat constant. Pe lângă susţinerea participării a unui student braşovean la ultimele patru ediţii a şcolii noastre de vară, prezenţa cadrelor didactice şi a studenţilor japonezi la conferinţele şi proiectele partenerilor noştri a crescut an de an. Astfel, Universitatea Meisei va fi reprezentată în acest proiect de către 14 studenţi şi 2 profesori. Rezultatele proiectului vor fi prezentate în cadrul unor conferinţe din Japonia, iar filmul de prezentare care va fi realizat de către studenţi sper să convingă mulţi turişti din Asia să aleagă România şi această zonă despre care am auzit numai lucruri extraordinare”, a declarat profesorul Hiromasa Tanaka, coordonatorul proiectului din partea universităţii nipone.

Din materialele filmate pe parcursul proiectului va fi realizat un film de prezentare a Tării Lăpuşului, în limba japoneză, ce va fi pus la dispoziţia Primăriei Oraşului Târgu Lăpuş şi a primăriilor din zonă. „Proiectul Universităţii Transilvania din Braşov are toate ingredientele unei iniţiative educaţionale de elită: o temă generoasă, un loc de desfăşurare cu un magnetism aparte, speakeri cu un pedigree profesional remarcabil, diversitate culturală când vine vorba de participanţi. Studenţii care au avut şansa de a se califica sunt privilegiaţi. Am certitudinea că experienţa de aici va face diferenţa pentru evoluţia lor ulterioară”, spune Teodora Migdalovici, fondator The Alternative School for Creative Thinking, partener co-organizator.

Proiecte de promovare pentru muzeele braşovene

La prima ediţie a şcolii de vară, care s-a desfăşurat în judeţul Braşov în august 2014, au luat parte 30 de studenţi, proaspăt absolvenţi sau specialişti, dintre care 17 studenţi ai Universităţii Transilvania, 10 studenţi din Italia, Japonia şi Austria şi 3 studenţi de la alte universităţi din ţară. Acestora li s-au alăturat cadre universitare ale Universităţii Transilvania, profesori şi cercetători din Japonia, Croaţia şi Austria şi un specialist în publicitate din Olanda. Participanţii au avut ocazia să descopere o parte importantă a patrimoniului cultural şi natural al judetului Braşov, iar aplicaţia practică la ceea ce au învăţat a constat în prezentarea proiectelor de promovare pentru Muzeul Prima Şcoală Românească, Bisericile Fortificate din Ţara Bârsei, Parcul Naţional Piatra Craiului, Tradiţii şi Obiceiuri din Ţara Făgăraşului sau muzeele din municipiul Braşov. Prima ediţie a proiectului a contribuit la creşterea vizibilităţii internaţionale a Universităţii Transilvania din Braşov, la deschiderea unor noi posibilităţi de cercetare prin colaborări internaţionale şi la promovarea unor obiective reprezentative ale judeţului Braşov.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button