Cultură

Duminica Floriilor pentru catolici și protestanți. Procesiuni în Capitală și în alte orașe

 

Romano-catolicii și protestanții serbează astăzi Floriile, adică intrarea triumfală a lui Cristos în Ierusalim. Credincioșii merg la biserică purtând ramuri înflorite de salcie sau cu flori, în amintirea zilei în care locuitorii Ierusalimului l-au primit pe Isus Cristos cu ramuri de finic și cu osanale: „Osana! Fiul lui David! Binecuvântat cel ce vine în numele Domnului! Osana în înaltul cerului!”. (Mt 21,9).

Catolicii iau parte la procesiuni, tot purtând ramuri sau flori, care au loc și în București, Iași, Cluj-Napoca, Oradea și în alte orașe din țară unde se află comunități semnificative de romano-catolici. În Biserica Romano-Catolică se celebrează astăzi şi Ziua Mondială a Tineretului.

În unele locuri din țară, ramurile de salcie sunt puse, alături de flori, pe mormintele celor dragi. În altele, ele sunt răsădite pe malul unor ape. În cazul romano-catolicilor, aceste ramuri înflorite de salcie sunt uscate, apoi arse solemn în Miercurea Cenușii. Cenușa obținută este presărată pe capetele credincioșilor, în semn de penitență.

Floriile semnifică începutul Săptămânii Patimilor Mântuitorului, numită Săptămâna Sfântă la catolici. și vestesc bucuria Învierii.

„Duminica de astăzi, numită şi duminica Floriilor, este poarta de intrare solemnă în Săptămâna Sfântă. Cu această zi începem Săptămâna Sfântă care, pentru noi, creştinii, este cea mai importantă din întregul an liturgic, deoarece în decursul ei s-au împlinit evenimentele decisive prin care Dumnezeu a înfăptuit mântuirea noastră: pătimirea, moartea şi învierea Domnului nostru Isus Cristos. Este ceea ce numim misterul pascal sau trecerea lui Cristos din această lume la Tatăl prin pătimirea, moartea şi învierea sa, iar în el şi prin el trecerea întregii omeniri de la sclavia păcatului la viaţa harului. (…)

Isus este Fiul lui Dumnezeu care, pentru a-l mântui pe om, se face asemenea lui în toate, afară de păcat, adică se coboară în sfera existenţei umane şi, prin suferinţă, urcă iarăşi către înălţimile cerurilor, ducând cu sine omenirea mântuită. (…)
Evanghelistul Matei ne relatează şirul întâmplărilor care se desfăşoară în această săptămână a pătimirii, scoţând în evidenţă faptul că Isus Cristos îşi cucereşte regalitatea sa mesianică urcând pe lemnul crucii. Tocmai în aceasta constă paradoxul creştin: crucea este tronul de pe care Cristos domneşte peste lumea mântuită prin sacrificiul său. (…)
Suferinţa şi moartea lui Cristos pe cruce pentru mântuirea noastră să trezească în noi sentimentul de pocăinţă şi convertire, să trezească în noi căinţa adevărată asemenea lui Petru care, după ce l-a renegat pe Cristos, s-a căit de păcatul său. Să luăm exemplu de la acest servitor şi să ne prezentăm în faţa Domnului cu inima curată pentru a sărbători aşa cum se cuvine Învierea Domnului. Să ne căim de păcate mărturisindu-le, spre a ne fi iertate prin sacramentul Spovezii. Astfel vom învia şi noi alături de Cristos, cel care s-a jertfit pentru ca noi să avem viaţă. Astfel vom deveni torţe vii pentru lumea care se zbate în întunericul păcatului”, afirmă, în cuvântul la Duminica Floriilor, pr. romano-catolic Cristian Burcă.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare