Cultură

BRAŞOV. Provocare pentru liceeni: graffiti, mâzgăleală sau artă stradală?

 

Elevi din patru licee braşovene discută astăzi cu Dan Perjovschi şi cu scriitorul Mihai Ignat despre cât de ne/justificată este imaginea publică a grafferilor care fac desene pe clădiri, în diferite situaţii, e la cei ce „mâzgălesc” graffiti-uri pe orice clădiri, inclusiv pe monumente, la cei care propun desene sofisticate de tip street art.
Un eveniment care oferă elevilor şi studenţilor şi un pretext pentru a discuta despre semnificaţia pe care (nu) o mai au astăzi monumentele istorice, dacă, cine şi ce poate să facă pentru a schimba actuală situaţie. Discuţia va fi prilejuită de o reprezentaţie de teatru, care propune o reflecţie pe această temă, pe un text de Mihai Ignat, după un concept sociologic propus de Angela Dobrescu, coordonatoarea Grupului de Iniţiativă Locală (GIL) Corona Braşov, organizatoarea evenimentului.
Liceenii din cele patru şcoli braşovene să ofere propriile soluţii la probleme actuale sau potenţiale ale oraşului, în baza scenetei de teatru-forum „Mural”. Montajul scenic este pregătit de elevii de la Liceul „Andrei Mureşanu” Braşov, coordonaţi de Ştefan Moraru şi de Corina Chelbuţă-Ban – la Colegiul Naţional de Informatică „Grigore Moisil”. Practic, reprezentaţia în premieră a piesei de teatru-forum pentru liceeni este un prilej de dezbatere despre patrimoniul istoric şi proiecte artistice în spaţiul urban.
Acţiunea are loc în cadrul proiectului „Educaţie pentru patrimoniu prin reprezentaţii de teatru forum”, derulat de Grupul pentru Iniţiativa Locală (GIL) Corona, cofinanţat de Consiliul Judeţean Braşov.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare