Cultură

BRAŞOV. „Dracula vă invită în RSR!”

  • conferinta_2.jpg
 

În cadrul tradiționalului parteneriat cu Viasat History, Dracula Film Festival prezintă două filme pline de vrăjitorii, magie neagră și farmece care-ți dau fiori pe șira spinării: clasicul Vrăjitoarele din Eastwick/ The Witches of Eastwick (r. George Miller, 1987) și The Witch (r. Robert Eggers, 2015), unul dintre cele mai fascinante filme de groază arthouse ale ultimilor ani, în care stilul și oroarea triumfă. Intrarea la aceste proiecții este liberă, precum și la conferințele Dracula FF prezentate de Viasat și moderate de Nicolae Pepene (foto 2), directorul Muzeului Județean de Istorie Brașov, instituţie care este unul dintre partenerii Asociaţiei Fanzin în organizarea evenimentului.

Pepene spune că tema principală că acestor conferinţe este „vrăjitoria”. „Nu căutăm doar legendele din ultimii ani, când ONT a inventat brandul Dracula, ci vom aborda ceva ce ţine de Braşovul medieval, de Evul Mediu întunecat: vrăjitoria”.

Astfel, la Braşov, în această perioadă sunt, printre alţii, Irina Mastan (foto 2), care a publicat în revista „Astra” un studiu despre despre vrăjitoarele din Braşov, titlul conferinţei fiind „Virtute și vrăjitorie. Portrete feminine brașovene în epoca premodernă”, prezentat aseară.
Laura Iliescu, senior researcher la Institutul de Etnografie și Folclor „Constantin Brăiloiu” Sibiu, va vorbi astăzi despre superstiţiile românilor, în cadrul conferinţei „Despre viață, moarte și trup din perspectiva legendelor mai vechi și mai noi”. Evenimentul are loc la Centrul Cultural Reduta, de la ora 18.00, urmat, de la ora 20.00, de proiecţia filmului „Witch” (2015) Intrarea gratuită la ambele.

De asemenea, sâmbătă, 15 octombrie, tot Centrul Cultural Reduta (trebuia la Bastionul Ţesătorilor, dar vremea e nefavorabilă) va avea loc o ultimă conferinţă, susţinută de Liviu Tofan, de la Institutul Român pentru Istorie Recentă, fost jurnalist la Radio Europa Liberă, care va vorbi despre brandul turistic Dracula. „Înainte de 1989, chiar şi Ceauşescu a fost transformat în vampir, mitul lui Dracula fiind folosit chiar şi în viaţa politică. Totodată, în acea epocă, Oficiul Naţional de Turism a transformat mitul lui Dracula într-un brand turistic, atunci fiind derulată o campanie agresivă de marketing”, a mai spus Nicolae Pepene, istoricul fiind autor al documentației „Dracula, agent de voiaj” (2009), în care prezintă un aspect spectaculos atât al istoriografiei românești recente, cât și al istoriei turismului românesc – valorificarea comercială de către autorităţile românești comuniste a mitului comercial Dracula și „disputa” dintre personajul literar creat de Bram Stoker și personajul istoric Vlad Ţepeș.

 

Citiţi şi:

Vampirii, vârcolacii şi vrăjitoarele îşi dau întâlnire la Braşov, la cea de-a patra ediţie Dracula Film Festival

BRAȘOV. Dracula se descurcă, oamenii nu

BRAŞOV. „Inferno”, proiecţie în premieră naţională


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button