Cultură

BRAȘOV. 1.800 de vizitatori la „Celest”

 

Expoziția de artă și tehnologie de la Muzeul Casa Mureșenilor a avut de trei ori mai mulți vizitatori decât obiectivul propus. În jur de 1.800 vizitatori au călcat pragul Muzeului „Casa Mureșenilor” între 5 iunie și 13 iulie, în condițiile în care obiectivul minim stabilit de organizatori a fost de 500. Vizitatorii au fost cu precădere copii preșcolari, din clasele primare și adolescenți, de la școli locale și din împrejurimi. Expoziția a fost apreciată și de nevăzători sau tineri cu autism pentru că o cameră senzorială stimulează auzul sau văzul.
Timp de 5 săptămâni, între 6 iunie – 13 iulie, Laborazon a adus la Muzeul Casa Mureșenilor din Brașov în premieră națională expoziția „Celest”, cu instalații interactive create de artiști și programatori locali.
„Celest” a fost alcătuită din 6 instalații interactive care explorează într-un mod artistic tema spațiului cosmic. Fiecare instalație presupunea asamblarea unor elemente fizice precum sculpturi sau suprafețe textile, senzori sau butoane. Pe lângă acestea, elementele multimedia erau redate prin proiecții video sau pe ecrane, iar sunetul sau muzica prin sisteme de amplificare. Instalațiile erau controlate de computere sau mini-controllere care rulau programe create de echipă. Pe lângă cele 6 instalații, publicul s-a bucurat de camera de relaxare, un loc cu fotolii puf unde rula o muzică celestă și o cameră de joacă pentru copii, unde aceștia creau desene inspirate din expoziție și le expuneau pe panouri.

Din Cartea de oaspeți

Cartea de oaspeți a fost plină de reacții pozitive. „A fost cel mai nou loc cu cele mai noi lucruri”, a scris un copil. Niște vizitatori din străinătate au notat „O expoziție foarte distractivă și în același timp interactivă”. „Expoziția este deosebit de interactivă și ea răspunde la nevoile noii generații, deși ea e făcută pentru toate gusturile”, mai scrie cineva. „Magnific. Felicitări pentru ceea ce ne oferiți. Sunt lucruri inedite și pentru cei mari, și pentru cei mici. Sunt extrem de frumos realizate, bravo”, spune Ingrid Mihaela. O educatoare a scris: „Mi-a plăcut foarte mult această expoziție. Copiii au fost încântați și extaziați”. O elevă a notat: „Distrându-mă, am aflat despre spațiu”.
Sculpturile au fost create de Silvestru Munteanu, iar programarea de către Sergiu Neagu. La partea vizuală contribuie Bogdan Runceanu, iar muzica și efectele sonore au fost realizate de Ovidiu Chihaia. Partea de scenotehnică a fost asigurată de Neo Sense. Expoziția a fost curatoriată de Alina Floroi.
Proiectul cultural a mai cuprins un workshop în 15 iunie, la care au participat peste 30 tineri. Alina Floroi, Sergiu Neagu, Bogdan Runceanu, Ciprian Branea și Silvestru Munteanu au explicat atunci tehnologia din spatele exponatelor în cadrul unui tur ghidat, la care publicul prezent a putut pune întrebări. În 6 iulie a avut loc o audiție muzicală cu tematică spațială, animată de Silvestru Munteanu, sub numele de scenă DJ Alexander Silvermountain, și efecte vizuale de Bogdan Runceanu.
Încurajată de succesul expoziției, Asociația Laborazon, reprezentată prin managerul de proiect Alina Floroi, speră să poată arăta această expoziție și în alte orașe din țară. „Cred că acest proiect dă un semnal clar că publicul așteaptă propuneri vii, conectate la realitățile tehnologice și arta contemporană”, a spus Valer Rus, directorul Muzeului Casa Mureșenilor.
Proiectul „Celest” este finanțat din bugetul municipiului Brașov, cu participarea partenerilor Laborazon și Muzeul Casa Mureșenilor. Valoarea totală a finanțării de la municipiul Brașov este de aproximativ 30.000 de lei, iar participarea partenerilor se cifrează în total la 8.000 de lei.
Laborazon este o comunitate creativă care a operat un makerspace în Brașov și are în portofoliu expoziții de artă contemporană, instalații interactive și ateliere de creație.
Muzeul Casa Mureșenilor cunoscut tradițional ca muzeul imnului național al României, are o nouă deschidere către propuneri conectate cu tehnologia și cultivă expoziții de calitate, precum a fost și cea mai recentă, intitulată Muzeul Jucăriilor.
Echipa Celest a fost formată din Alina Floroi, manager proiect; Cătălina Anofriesei, manager financiar; Simona Nichiteanu, PR; Ana Goga, grafică; Silvestru Munteanu, sculptură; Sergiu Munteanu, programare; Bogdan Runceanu, vizualuri; Ovidiu Chihaia, muzică și efecte sonore; Neo Sense, scenotehnică, iar din partea Muzeului Casa Mureșenilor – Marinela Barna, dr. Valer Rus.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare