Coronavirus

COVID-19. O BRAȘOVEANCĂ susține că a fost amendată cu 2.000 de lei, deși avea completat PLF

 

O brașoveancă a fost amendată cu 2.000 de lei pentru că nu ar fi completat Passenger Locator Form – un formular solicitat de autorități celor care intră în România (în contextul pandemiei de COVID-19), deși femeia susține nu doar că a completat documentul, ci și că i-a fost verificat în Aeroportul Otopeni.
Femeia a povestit prin ce trece pentru adevarul.ro.

Astfel, potrivit datelor prezentate, ea s-a întors din Anglia în data de 3 ianuarie, iar în 14 ianuarie a primit amenda, din partea Direcției de Sănătate Publică Brașov.

Vineri, 14 ianuarie, când s-a întors de la schimbul II, a găsit în cutia poştală o hârtie care o anunţa că are o scrisoare recomandată. A putut să o ridice doar luni, 17 ianuarie şi a aflat cu stupoare că a primit amenda.

„Mi-a fost verificat PLF-ul la aeroport, mi-a fost verificată schema de vaccin şi mi-a fost verificat şi testul făcut în Anglia, care mi-a ieşit negativ, ca să nu mai stau în izolare şapte zile, la întoarcerea în România. Şi, luni, am primit amendă”, povesteşte Tunde.
Femeia spune că munceşte în trei schimburi ca să îşi poate creşte copilul şi a încercat să vadă ce s-a întâmplat.
„Luni m-am dus la DSP şi am încercat să vorbesc cu cei de acolo. Doamna cu care am stat de vorbă mi-a zis că ei nu mai sunt în stare să anuleze amenzile şi că trebuie să merg eu în instanţă cu dovezile pe care le am şi cu amenda şi că s-o contest acolo. Mi-a spus că ei nu mai pot face nimic şi că nu sunt singura persoană, sunt a nu ştiu câta persoană. Atunci am întrebat-o dacă i se pare normal să funcţioneze aşa sistemul de date, adică să existe documente şi să nu le primească şi a zis «Asta este România, ţara în care trăim!». Adică, ei greşesc şi eu plătesc”, a mai spus braşoveanca, nevoită să umble pe drumuri pentru a contesta amenda.

Pakot Tunde vorbeşte engleza fluent, după ce a muncit un an în Australia, astfel că nu a avut probleme cu completarea formularului. Cu toate acestea, deşi a bifat că se va întoarce cu avionul, aplicaţia a luat automat că se întoarce cu trenul. Deşi a trecut corect numele şi prenumele, aplicaţia le-a inversat. Braşoveanca spune că va solicita nu doar anularea amenzii, ci şi acordarea de despăgubiri, aşa cum spune că a auzit că vor face şi alte persoane.

DSP spune că procesele verbale se încheie pe baza documentelor sosite de la Direcţia Vamală.

„Procesele verbale se dau – şi, până la acest moment, la nivelul judeţului Braşov am emis 1.339 de procese verbale de contravenţie – aceste procese verbale se dau ca urmare a neîndeplinirii criteriilor privind întocmirea PLF-ului şi sunt informaţii care provin de la Serviciul Vamal, după ce ei au identificat aceste probleme”, a precizat Claudia Bularca, director DSP Braşov, citată de adevarul.ro.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button