Agenda locală

Aflată la prima ediție națională în România, Campania europeană „Traffic Snake Game” a înregistrat rezultate excepționale

  • logomytex.png
 

Campania europeană Traffic Snake Game (TSG), aflată la prima ediție națională, s-a lansat în România o dată cu începerea anului școlar 2014-2015. Creată pentru a încuraja elevii, părinții și cadrele didactice să adopte moduri sustenabile pentru a se deplasa la școală, campania propune mersul pe jos, cu bicicleta, cu mijloacele de transport public sau folosirea în comun a aceleiași mașini, în defavoarea deplasărilor cu autoturismul personal. În paralel, campanii similare sunt organizate în alte 18 țări europene: Austria, Belgia, Bulgaria, Cehia, Danemarca, Franța, Germania, Grecia, Italia, Lituania, Malta, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, Slovacia, Slovenia, Spania, Ungaria.

În România, campania Traffic Snake Game s-a derulat sub denumirea „Oscar, Șarpele Hoinar” și a debutat în cadrul Săptămânii Europene a Mobilității. Jocul efectiv, adresat școlilor primare, s-a desfășurat în perioada 22 septembrie – 3 octombrie 2014. La o lună după finalizarea activităților, a fost efectuată o evaluare post-campanie pentru a se observa dacă TSG a generat schimbarea de comportament al elevilor. Ulterior, toate datele au fost colectate, analizate și înregistrate pe site-ul oficial al campaniei de către Asociația „Orașe Energie România”, coordonatorul național TSG. În urma analizei, s-a constatat că rezultatele obținute sunt excepționale și motivează organizarea edițiilor viitoare ale campaniei.

Campania „Oscar, Șarpele Hoinar” în România s-a desfășurat în 13 orașe: Aiud, Alba Iulia, Bistrița, Brașov, Făgăraș, Focșani, Giurgiu, Iași, Mizil, Moinești, Odorheiu Secuiesc, Râmnicu Vâlcea și Săcele. La nivel național, în campanie au participat peste 7.800 de elevi din 56 școli primare. În perioada derulării campaniei, elevii au obținut economii de peste 57.000 km care ar fi fost parcurși cu autoturismul personal și reducerea cu peste 9.800 kg a emisiilor de CO2. Rezultate în cifre la o perioadă de aproximativ o lună după finalizarea campaniei, ilustrând schimbarea comportamentului elevilor, în raport cu utilizarea diferitelor moduri de deplasare:

TSG a generat schimbări de comportament nu doar în perioada derulării campaniei, ci și pe termen lung.

Rezultatele obținute, precum și imagini din campania desfășurată în fiecare școală, pot fi vizualizate direct pe site-ul oficial al campaniei: www.trafficsnakegame.eu/romania/scoli.

Mergând pe jos sau cu bicicleta, copiii devin conștienți de mediul înconjurător și își dezvoltă aptitudini privind siguranța în deplasare și capacitatea de a anticipa acțiunile celorlalți participanți la trafic. În plus, mersul pe jos sau cu bicicleta contribuie la atingerea necesarului de exercițiu fizic recomandat zilnic copiilor. Pe termen lung însă, campania țintește spre generarea unei percepții ușor de înțeles la nivelul copiilor, cu privire la ce înseamnă o comunitate sănătoasă, guvernată de libertatea de mișcare, de calitatea vieții și de independența față de mijloacele de transport motorizat.

Școlile și organizațiile interesate să se alăture ediției 2015, pot contacta Asociația OER pentru a afla informații detaliate despre „OSCAR, ȘARPELE HOINAR”, sau se pot înscrie accesând: www.trafficsnakegame.eu/romania/inregistrare. 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button