Auto-Moto

Afacerea RCA: Cine pierde și cine câștigă

 

Mai sunt puține zile până când expiră termenul de șase luni în care Guvernul a plafonat, prin hotărâre de urgență, tarifele polițelor de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii aduse terțelor, așa-numitele polițe RCA. „Hotărârea instituie un mecanism de control al pieței asigurărilor obligatorii auto din România, prin stabilirea de către Autoritatea de Supraveghere Financiară a tarifelor de primă maxime pe categorii de vehicule, tarife ce urmează a fi aplicate de către societățile de asigurare RCA”, comunica, la acea dată Executivul.

Ce se va întâmpla după expirarea celor șase luni? Păi, „liberalizarea” acestor tarife, adică, din informațiile scurse de la firmele de asigurări, majorarea lor cu peste 200%! „Ni s-au și trimis oferte de la asiguratori, cu noile prețuri. Dacă până acum plăteam 2.500-4.000 de lei o poliță RCA pentru un autocar, acum «oferta» care ni se propune este de 12.000 de lei! Asta înseamnă faliment. Deja firmele de asigurări au început să ne amâne eliberarea de polițe RCA”, povestește reprezentantul unei firme de transport. Iar această situație vine după ce, în 2014-2016 tarifele RCA s-au majorat cu aproape 500%, deși daunalitatea nu a crescut decât cu vreo 10%. „Atunci, companiile de asigurări au stabilit tarifele RCA ca la bazar, demonstrând că piața aceasta este complet neconcurențială”, afirmă purtătorul de cuvânt al Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri.

Care ar fi soluția? O prelungire a perioadei de plafonare a tarifelor nu se poate decide fără a risca declanșarea procedurii de infringement din partea Uniunii Europene.  Mai este proiectul Legii RCA, dar acesta zace în Parlament, la o comisie, alături de vreo 320 de amendamente. N-are cum să treacă de comisii și de plen în cele câteva zile până când va expira perioada de plafonare a tarifelor.

Cât despre Autoritatea de Supraveghere Financiară, care avea obligația, conform hotărârii de Guvern amintite la început, de a stabili tarifele de primă RCA maxime pe categorii de vehicule… ei, bine, cei de acolo abia acum, după șase luni, s-au apucat de niște calcule foarte complexe, care vor mai dura. Ce-au făcut în astea șase luni? Păi, probabil au fost ocupați să-și contemple veniturile pe care le încasează și care sunt mai mari decât ale omologilor din state occidentale dezvoltate, oameni care chiar muncesc pentru banii lor. 

Cine pierde din toată afacerea asta, nu-i greu de ghicit: contribuabilii care le plătesc salariile ori indemnizațiile și celor din Parlament, și celor din ASF. Cine câștigă, iar e simplu de răspuns… 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button