EXCLUSIV. Cum văd dealerii auto braşoveni criza «Dieselgate»?
În contextul scandalului Volkswagen-SUA, răspândit mai apoi în toată lumea, dealerii Skoda, Audi, Volkswagen și Seat din Brașov susțin că în România efectele anchetelor din SUA și ale Comisiei Europene nu se resimt în
vânzarea mașinilor. Mai mult, unii dintre ei așteaptă ca țările afectate de scandal să renunțe la cota lor de vehicule pentru ca acestea să fie trimise în România, iar dealerii să își poată onora comenzile mai repede.
Dealerul Skoda din Brașov, DELCAR, așteaptă ca Elveția să renunțe la cota ei de mașini, iar mai apoi acestea să ajungă în România.
„Noi nu suntem afectați deloc. Avem comenzi și nu putem să le onorăm. Așteptăm ca Elveția să renunțe la cota ei și aceste mașini să ajungă la noi. Să vedem dacă vom fi afectați peste 6-8 luni de zile”, a declarat directorul
de vânzări al dealerului SKODA din Brașov, Andrei Sârbu.
Directorul de vânzări DIP MOTORS, dealer SKODA în Brașov, susține că subsidiara nu este afectată de scandalul mondial având în vedere că aici s-au vândut foarte multe mașini pe benzină.
„De la Seat nu au apărut cifre. Noi am fost mai afectați de începerea anului școlar decât de criza VW. Absolut toate motorizările EURO 6 pe care noi le comercializăm acuma nu sunt afectate. Toată gama noastră actuală nu
are nici o suspiciune legată de orice fel de necorcondanță, pe de altă parte nu a fost asta niciodată o problemă în a dovedi fiabilitatea mărci. E prea devreme să mă exprim, dar deocamdată nu resimțim efectele scandalului.
Auzisem de curând câteva avertizări legate de acest soft, din câte am înțeles majoritatea producătorilor au făcut într-un fel sau altul, legal sau nu, și au ocolit testele acestea legate de CO2. Din câte am văzut interviurile oficiale a fost o surpriză chiar și pentru ei. Totul a pornit de la o verificare de rutină care a ajuns un scandal mondial. VW a recunoscut de la început, își recunoaște vina și își cere scuze. La noi nu a ajuns nici măcar un clinet care să vină cu o astfel de nemulțumire sau cu nici o idee legată de scandalul mondial. Știm doar că se caută soluții, VW a cerut o supervizare națională în Germania. VW caută să vadă cum poate remedia cel mai ok pentru consumator. La nivel de dealer nu sunt afectat deloc, până la acest moment cel puțin”, a declarat Cristian Țion, director de vânzări al dealerului SEAT din Brașov, DIP MOTORS.
Potrivit directorului de vânzări al TESS Brașov, dealer al concernului german VW, care comercializează mărcile Audi și VW în Brașov, vehiculele comandate la ora actuală au motorizări EURO 6, normă ce corespunde cerințelor legate și nu face act în ancheta autorităților.
„Vânzările dealer-ului Tess nu au fost afectate de așa numitul în media, scandal «Dieselgate». Cauza acestui lucru este și faptul că motorizările pe care le vindem la ora actuală sunt conforme cu norma de poluare Euro 6,
norma ce corespunde cerintelor legale si standardelor de mediu, în timp ce motorizările care fac subiectul scandalului emisiilor de noxe sunt motorizări Euro 5 pe care nu le mai avem în oferta de autoturisme noi Volkswagen. Până în acest moment nu avem niciun client care din cauza scandalului emisiilor de noxe să își fi manifestat dorința de a renunța la un contract de achiziție pentru un autovehicul Volkswagen. Existența așa numitului soft de modificare a emisiilor de noxe în timpul testelor reprezintă un subiect în legătură cu care se desfășoară în prezent o investigație a autorităților, având întreg sprijinul grupului Volkswagen AG. Până la emiterea unui punct de vedere oficial, nu dorim să speculăm dacă autovehiculele Audi și Volkswagen comandate în România au avut instalat soft-ul respectiv sau nu. Din cauza faptului că în momentul de față există o investigație oficială în legătură cu acest subiect, investigație în cadrul căreia grupul Volkswagen și-a declarat întreaga disponibilitate, nu doresc să speculez pe aceasta temă până la emiterea unui punct de vedere oficial care să clarifice această problemă”, a declarat Ștefan Dragomir, director de vânzări al dealer-ului TESS Brașov.
De asemenea, branch managerul BMW Brașov, Creangă Gheorghe susține că dealerul VW în Brașov nu are nici o problemă din punct de vedere al vânzărilor, iar BMW nu a făcut nici un fel de modificare care să inducă în eroare sau să lipsească de informație corectă și completă consumatorul.
„După cunoștința noastră nu există pe zona producătorului BMW nici un fel de modificări făcute care să inducă în eroare sau să lipsească de informație sută la sută corectă și completă consumatorul. Acest lucru a fost confirmat de producătorul BMW. Nu avem nici un fel de probleme. Nu există nici probleme pe zona de VW, stați liniștit. Atâta timp cât există o comunicare clară că noi ne ținem cuvântul față de clienți, nu văd nici un motiv să se întâmple ceva în contradicție cu treaba aceasta. Pot să vă spun că dealerul local VW se descurcă foarte bine și merge foarte bine. E treaba lui VW ce a făcut, e lăudabil că și-au ținut cuvântul și au recunoscut o eroare. Într-o perioadă așa de scurtă piața nu avea cum să reacționeze la ceva ce este un accident”, a explicat Creangă Gheorghe, branch manager al Contempo Cars Brașov.
Potrivit ultimei decizii a Registrului Auto Român, toți proprietarii ale căror mașini se încadrează în parametrii vehiculelor bănuite că ar avea instalat softul care păcălește testarea oficială a noxelor, vor fi obligaţi să se prezinte cu mașinile în service-uri pentru verificări, iar dacă va fi cazul ca motoarele să fie reconfigurate, costurile ar urma să fie suportate de producător.
Totodată, ministrul Mediului Grațiela Gavrilescu a făcut un apel către „cetățenii de bună credință, cărora le solicită să plătească diferența de bani datorată pentru timbrul de mediu, aferent mașinii care se dovedește că are un grad de poluare mai mare decât cel declarat.
Concernul german VW a decis suspendarea vânzărilor în Spania a oricărui model de mașină ce aparține grupului (Seat, Skoda, Audi, Volkswagen). Este prima țară europeană în care concernul german ia o astfel de decizie din proprie inițiativă. Singurul model care scapă de această interdicție este Seat Altea, care are deja motor cu standard Euro 6.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.