Economic

Sponsorizări în industria de sport

Sponsorizările au devenit un factor important în sport și economia globală. Odată cu popularizarea transmisiunilor online și creșterea potențialului de vizibilitate s-au extins și opțiunile de promovare. În cele ce urmează vom explora câteva dintre industriile renumite pentru sponsorizările în sport.

Industria auto

Sponsorizările iau diverse forme, de la branding pe echipamente și spațiul de desfășurare și până la evenimente și promoții dedicate. Industria auto a avut mereu o legătură strânsă cu sportul. Producătorii de renume se regăsesc adesea printre sponsorii principali ai unor evenimente de top. Unele sponsorizări sunt evidente, precum cele de la formula 1. Există însă și multe exemple din fotbal sau tenis. BMW, Toyota sau Mercedes sunt doar câțiva dintre cei mai mari sponsori din industria auto. 

Industria financiară

O altă industrie foarte populară în sponsorizări este și cea financiară. Numeroase bănci, procesatori de plăți, carduri și firme de investiții se asociază cu sportivi, echipe și ligi pentru a-și lărgi vizibilitatea. De asemenea, odată cu explozia pieței crypto, foarte multe exchange-uri au început să se asocieze cu diverse ligi și echipe de fotbal din Europa și mai ales din SUA.

Băuturi răcoritoare și energizante

Industria băuturilor răcoritoare este o forță uriașă în campaniile publicitare. Aceste companii urmăresc să asocieze emoțiile spectatorilor cu produsele lor. Stadioanele sunt adesea acoperite de logo-urile brandurilor de răcoritoare și energizante. Poate cele mai bune exemple sunt Red Bull, Coca Cola și Pepsi. Numeroși sportivi și antrenori de top iau parte la campanii în care promovează astfel de branduri.

Haine și accesorii sportive 

O altă asociere evidentă sunt hainele și accesoriile sportive. Aceste branduri au sponsorizat evenimente sportive timp de zeci de ani. Regăsim astfel mereu nume precum Nike, Adidas sau Puma pe echipamentele sportivilor și în amenajarea spațiilor de joc. Multe parteneriate de acest tip au schimbat carierele și viețile sportivilor de performanță, devenind un adevărat reper pentru succes. 

Tehnologie și gaming 

Din ce în ce mai multe industrii se asociază sponsorizărilor sportive, iar companiile de tehnologie și gaming au găsit un potențial uriaș în această nișă de marketing. A devenit din ce în ce mai comun să vezi un cazinou, o casă de pariuri sau o companie care dezvoltă chip-uri și alte componente hardware în competițiile de esports, fotbal sau chiar și curse de cai în regiunile unde acest sport este popular. Multe dintre cele mai importante ligi de fotbal din Europa și din lume sunt sponsorizate de case de pariuri renumite. Competițiile de esports au ajuns și ele să depășească record după record în materie de spectatori și vizualizări, stârnind o adevărată frenezie. Evoluția acestui sector va continua cu siguranță, ceea ce înseamnă că vom vedea din ce în ce mai multe colaborări interesante.

Sănătate și fitness

În ultimii ani, societatea a început să fie mult mai atentă la sănătate, iar dispozitivele de monitorizare și îmbunătățire a performanței sportive au devenit populare nu doar printre atleții de performanță, ci și printre cei care vor să beneficieze de astfel de tehnologii în viața de zi cu zi. Producătorii de echipamente sportive, precum și cei care produc dispozitive de monitorizare și chiar și anumite săli de fitness se numără adesea printre sponsorii de la maratoane, triatloane și alte competiții sportive. Aceste sponsorizări din industria de sănătate și fitness sunt cu atât mai interesante cu cât susțin și un stil de viață activ la nivel extins.  

Concluzii

Influența sponsorizărilor asupra economiei și sportului este indubitabilă. Din ce în ce mai multe industrii își îndreaptă atenția în această direcție, ceea ce deschide oportunități noi pentru toți cei implicați pe toate nivelele. De la afaceri și până la atleți, echipe, ligi și suporteri, cu toții au beneficii de pe urma acestor campanii ingenioase de marketing.

P


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button