Aeroportul Brașov. Un general de flotilă aeriană în CA / Cât sunt indemnizațiile membrilor
Aeroportul Brașov. Un general de flotilă aeriană în CA / Cât sunt indemnizațiile membrilor
Citiți și:
Aeroportul Brașov. Obligat să devină independent financiar și chiar profitabil din 2027 (video)
Noul Consiliu de Administrație al Regiei Autonome Aeroportul Internațional Brașov Ghimbav (AIBG), validat de Consiliul Județean Brașov în ședința din 29 mai, s-a prezentat astăzi în fața presei brașovene.
Este vorba despre Daniel Micu (reales președinte al CA, în prima ședință, de săptămâna trecută), Mihai Iordache, Mihai Pascu, Mihai Adrian Hârlab, Liliana Ialomiţianu.

Daniel Ștefan Micu este inginer de formație și a activat în domeniul aeronautic în ultimii 20 de ani, fiind în prezent angajat al ROMATSA, are un master în management, inclusiv aeroportuar.

Mihai Iordache, numit în premieră în CA-ul AIBG, în calitate de administrator independent, este absolvent al Academiei Tehnice Militare, inginer de aviație, cu doctorat în aeronautică, a lucrat la Baza Militară, Aeroportul Bacău și Aerostar, e cadru didactic în domeniu și la trecerea în rezervă avea gradul de general de flotilă aeriană. De atunci activează în domeniul privat și este implicat în conducerea Aeroportului Iași.

Mihai Pascu, director executiv în cadrul Direcției Drumuri Județene și Servicii Publice al Consiliului Județean Brașov, este unul dintre reprezentanții Consiliului Județean (autoritatea tutelară a Aeroportului Brașov). A fost implicat în aproape toate proiectele legate de construcția și operaționalizarea AIBG, este profesor universitar în domeniul managementului proiectelor.
Mihai Hârlab, care este cel de-al doilea reprezentant al CJ în CA, prezent în premieră în această structură, este director general al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Brașov.

Liliana Ialomițianu, membru nou în CA, este auditorul financiar care trebuie să facă parte, conform legii, din CA, cu o carieră în domeniul fiscal de peste 25 de ani (expert contabil, auditor financiar, consultant fiscal).
„De zece ori mai mică decât permite legea”
Toți au trecut printr-o procedură de selecție, care a durat circa trei luni. Conform lui Petru Nechifor, director în CJ, președintele comisiei de selecție, pentru ocuparea posturilor de administratori s-au înscris 26 de persoane, iar pe lista scurtă au rămas 12 persoane. În urma evaluării de către un expert independent acestea au primit punctaje între 77 și 92 din maximum 100, iar declarațiile lor de intenție au fost analizate, rezultând faptul că se aliniază complet sau parțial cu Scrisoarea de așteptări a acționarilor.
În ceea ce privește remuneraţia, indemnizaţia fixă brută lunară este în cuantum de 7.000 de lei. „Suma netă este de 4.000 de lei. Legislația permite o sumă care este de trei ori salariu mediu pe ramură – 13.338 de lei, adică 40.000 de lei net. Deci în cazul nostru este de zece ori mai mică”, a punctat Mihai Pascu.
Pe de altă parte, conform aceleiași hotărâri de CJ din 29 mai, nivelul maxim de asigurare de răspundere profesională pentru membrii Consiliului de Administraţie este de 50.000 de lei/membru.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

