112

BRAŞOV. George Scripcaru: „Nu înseamnă că toate deciziile luate de poliţişti sunt întotdeauna şi cele bune, corecte”

 

Aseară, un bărbat în vârstă de 41 de ani, care conducea un autotractor cu remorcă pe strada Valea Timișului din municipiul Brașov, la sensul giratoriu de la intersecția cu Zizinului nu a acordat prioritate, astfel că autovehiculul condus de el a intrat în coliziune cu un autoturism condus de un bărbat de 64 de ani. Accidentul s-a soldat cu decesul conducătorului autoturismului. Cercetările sunt continuate de polițiști și procurorul de caz, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de ucidere din culpă. Cauzele producerii acestei tragedii sunt încă în studiu. 

Ce-i frământă pe cetăţeni

Deşi în comunicatul Poliţiei se vorbeşte de o nerespectare a regulilor de circulaţie, după acest ultim eveniment tragic înregistrat în municipiul Braşov readucem în discuţie problemele sesizate de mulţi cetăţeni cu privire la (re)sistematizarea circulaţiei, stabilite de Comisia de resort, după analizarea propunerilor venite de la poliţiştii Biroului Rutier Braşov. 

Amintim doar câteva, cum ar fi montarea în ultima lună a numeroase limitatoare de viteză, peste 80 ca număr, treceri de pietoni ce par interminabile, fără nici un refugiu la mijlocul lor, cum este cea din zona Gării Bartolomeu, sau neiluminate, cum ar fi una de pe strada Nicolae Titulescu, în apropierea sediului IJP Braşov. Nici măsura privind reducerea limitei de viteză în oraş nu-i mulţumeşte pe mulţi şoferi. Începând de azi, la intrările în oraş se poate circula cu maxim 60 km/h, iar în interiorul municipiului cu maxim 50 km/h.

Părerea primarului

Primarul George Scripcaru a explicat miercuri, în cadrul şedinţei Consiliului Local, modul în care s-au luat deciziile privind resistematizarea circulaţiei din municipiul Braşov: „Tot s-a discutat în ultima perioada de sistematizarea circulaţiei. Vreau să lămuresc această problemă. Noi am convocat Poliţia Rutieră în comisia de circulaţie să vedem ce se poate face în oraş pentru reducerea numărului de evenimente rutiere nedorite. Noi am cerut Poliţiei Rutiere să vină cu un set de măsuri, pentru ca trecerile din Braşov să fie mai sigure, polițiștii ei au făcut un plan. Ni s-a spus clar, ce şi unde să facem la trecerile de pietoni. Tot ce s-a făcut până acum a fost decis în Comisia de Circulaţie de la jumătatea acestei luni. Polițiștii au cerut, de exemplu, desfiinţarea unei treceri de pietoni care a fost amenajată acum câteva zeci de ani sau instalarea limitatoarelor de viteză. Astfel, în urma analizei făcute de poliţişti, s-a decis montarea de limitatoare sau desfiinţarea anumitor treceri de pietoni. Practic, noi am făcut ce ne-a solicitat, în scris, Poliţia Rutieră”.

Primarul Scripcaru a completat: „Într-adevăr, nu înseamnă că toate deciziile luate de poliţişti sunt întotdeauna şi cele bune, corecte. De exemplu, desfiinţarea unei treceri de pietoni care este de 30 de ani nu mi se pare o soluţie bună. De asemenea, şi cu limitatoarele de viteză este o problemă. Am trecut de la o extremă la alta. Înlocuim gropile cu limitatoarele. Sunt ambulanţe sau maşini de pompieri care trebuie să se deplaseze repede la un eveniment. Cu aceste limitatoare, este destul de greu, cel puţin în anumite zone ale municipiului”.

Lege confuză

Din păcate, şi legea lasă loc la interpretare la anumite capitole, precum cel referitor la iluminatul trecerilor de pietoni. Potrivit spuselor unui poliţist rutier, legiuitorul nu a specificat că acestea ar trebui luminate şi cât de intens, lăsând la latitudinea comisiilor dacă şi cum se va avea în vedere acest aspect. Aşadar, dacă trecerea de pietoni este marcată, dar lăsată în beznă noaptea, nu există un cadru legal de sancţionare. Nici despre lungimea trecerilor de pietoni nu există vreo reglementare, astfel că acestea pot fi marcate pe orice lungime. 

Bine de ştiut este şi că această Comisie de Circulaţie a municipiului este o autoritate cu caracter local, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 85/2016 şi funcţionează în baza OG 43/1997, privind regimul drumurilor, republicată şi actualizată, conform căreia forurile din administraţia publică locală împreună cu Poliţia Rutieră au obligaţia de a reglementa circulaţia, parcarea, staţionarea şi oprirea pe străzi a vehiculelor.

Multe capete în comisie

Din componenţa Comisiei de Circulaţie a Consiliului Local Braşov fac parte primarul, cei doi viceprimari, secretarul municipiului Brașov, arhitectul şef, directorul Direcției Tehnice din cadrul Primăriei, şeful Serviciului Amenajare Drumuri Publice și Siguranța Circulației, şeful Serviciului Autorizări Construcții, doi specialiști desemnați în domeniul siguranței circulației, construcțiilor de drumuri și amenajări exterioare, reprezentantul desemnat al Poliției Rutiere a Municipiului Brașov, reprezentantul desemnat al Poliției Locale Brașov, reprezentantul desemnat al RAT Brașov, trei membri ai Consiliului Local Brașov sau un reprezentant desemnat de aceștia.

De asemenea, în HCL amintit se specifică faptul că GDF Suez Energy România, Romtelecom, Electrica Transilvania Sud Brașov, Compania Apa Brașov, Inspectoratul de Jandarmi Brașov își desemnează câte un reprezentant, având statutul de invitați permanențși care vor fi consultați în probleme specifice. 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button