Cum se autosabotează turismul românesc

Cum se autosabotează turismul românesc.
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), alături de patronatele din turism, atrage atenția asupra unei situații extrem de grave: neparticiparea României la târgurile internaționale de turism din primele luni ale anului 2025, cauzată de imposibilitatea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) de a asigura bugetul necesar. Ministerul Finanțelor invocă lipsa aprobării bugetului de stat pentru anul 2025, refuzând să permită derularea contractelor pentru participarea la aceste evenimente esențiale.
Lista târgurilor internaționale a fost aprobată prin Ordinul de Ministru nr. 2035/31.07.2024, iar fondurile necesare ar fi trebuit prevăzute în proiectul de buget. În plus, legislația în vigoare permite finanțarea cheltuielilor esențiale în lipsa bugetului aprobat, însă aceste prevederi nu sunt aplicate. România riscă astfel să piardă locuri strategice rezervate deja la târguri și să intre pe o listă a rușinii, greu de depășit în anii următori, așa cum a punctat ANAT, într-un comunicat.
Cum se autosabotează turismul românesc
Mai mult, această decizie afectează direct peste 40 de operatori din turism care s-au pregătit deja pentru aceste evenimente, investind în bilete de avion, cazări și organizarea întâlnirilor bilaterale.
Renunțarea de ultim moment pune în pericol atât reputația României pe piețele internaționale, cât și competitivitatea turismului nostru.
„Este incredibil cum Ministerul Economiei și Ministerul Finanțelor își arată incapacitatea de a găsi soluții, deși există temei legal pentru a finanța participarea României la târgurile internaționale. Nu lipsa bugetului este problema reală, ci lipsa de voință și de implicare. Dacă ar exista un minim efort și responsabilitate din partea celor care gestionează aceste decizii, România nu ar fi pusă în această situație rușinoasă. Absența noastră de la aceste târguri echivalează cu un sabotaj deliberat al turismului românesc și al eforturilor noastre de a ne promova ca destinație pe plan international”, a declarat dr. Alin Burcea, președintele ANAT.
Această situație zădărnicește toate eforturile comune ale industriei și ale MEAT, care au permis revenirea României la târguri de prestigiu, precum Târgul de Turism de la Berlin. Pierderea acestor oportunități riscă să afecteze grav numărul de turiști străini și imaginea României ca destinație turistică.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

