Turism

Brașovul „își merită toți banii” pentru raportul preț-calitate / E cel mai vizitat județ din România

Brașovul „își merită toți banii”.

Cercetarea Destinații Vizionare, realizată de Destinația Anului cu susținerea Institutului pentru Orașe Vizionare (IOV), este cel mai mare studiu de obiceiuri și atitudini ale turiștilor români din ultimii zece ani.

Studiul cuprinde o analiză detaliată a 3.000 de respondenți și a 2.500 de vacanțe ale românilor din ultimele 12 luni, din România și străinătate. Se concentrează asupra atitudinilor și obiceiurilor de vacanță ale românilor, precum și asupra profilului publicului țintă al destinațiilor turistice din țară.

Analiza a fost efectuată de agenția de cercetare de piață AHA Moments în luna martie 2023.

Vacanțele, un răsfăț pentru români

Conform studiului, vacanțele reprezintă în continuare un răsfăț pentru români. Din păcate, aproape un sfert (23%) dintre respondenți nu au fost în nici o vacanță în ultimul an și doar jumătate și-au permis o vacanță mai lungă de 4 nopți. În schimb, 13% dintre respondenți susțin că au avut parte chiar de un mix de cel puțin o vacanță de peste 4 nopți și cel puțin o mini-vacanță de 1-3 nopți în ultimele 12 luni.

Principalele motive pentru care românii merg în vacanțe sunt nevoia de recreere (61%), deconectare (60%) sau distracție (53%). Jumătate dintre respondenți (50%) au indicat că vacanța este un mod de a se răsplăti sau de a avea grijă de ei (47%).

România a fost destinația aleasă pentru majoritatea vacanțelor din ultimul an, cu peste 90% din mini-vacanțe și peste 70% din vacanțele mai lungi. Se observă, însă, o tendință de creștere a preferințelor pentru vacanțe în străinătate, în linie cu comportamentul înregistrat și la nivel european.

„Odată cu creșterea puterii de cumpărare, a veniturilor, oamenii aleg în mod firesc să călătorească mai mult în străinătate, lucru observat și în alte țări din Europa. Operatorii turistici din România trebuie să fie pregătiți să facă față acestei situații. Atât pentru a menține atractivitatea pentru turiștii români, dar mai ales pentru a atrage turiștii străini interesați de experiențe în afara țărilor lor”, a comentat Mihai Bârsan, organizator Destinația Anului.

Românii nu prea apelează la agenții de turism

Românii preferă să își organizeze singuri vacanțele, cu un procent de doar 18% care apelează la agenții de turism pentru rezervări interne și circa 32% pentru vacanțe în afara țării.

În România, destinația preferată a fost muntele, atât în mini-vacanțe (1-4 nopți), cât și în vacanțele extinse (peste 4 nopți). Din cei 91% care au ales să își petreacă mini-vacanțele în România, se remarcă un procent de 18% pentru city-break-uri în țară, o altă tendință de urmărit și capitalizat pentru orașele autohtone. 

Bulgaria a fost cea mai populară destinație pentru mini-vacanțe în străinătate, urmată de Spania, în timp ce pentru vacanțele extinse, Grecia a ocupat primul loc, urmată de Bulgaria și Italia.

Brașovul „își merită toți banii”

Analiza a evidențiat câteva județe campioane, care se regăsesc în topurile respondenților pentru mai multe dintre criteriile analizate. Clasamentul celor mai vizitate județe în scop turistic include în ordine Brașov, Constanța, Sibiu, Maramureș și Prahova. Maramureșul, Brașovul, Iașiul, Sibiul și Suceava sunt în topul celor mai recomandate județe, de către cei care le-au vizitat. Maramureșul ocupă locul 1 și în topul județelor cu „oameni primitori”, urmat de Bihor, Brașov, Suceava, Sibiu. Respondenții au indicat de asemenea Brașovul ca județul cu cel mai mare scor pentru raportul preț-calitate („își merită toți banii”), urmat de Maramureș, Sibiu, Bihor și Suceava.

Conform cercetării, atunci când vine vorba de litoral, România este alegerea a jumătate dintre respondenți, urmată de Grecia și Bulgaria. 49% dintre respondenți declară că au fost la mare în România în 2022 și 44% intenționează să meargă în 2023. Cu toate acestea, când se gândesc la viitor, România este singura țară care pierde în intenția de vizitare, în timp ce Grecia și Turcia sunt cele mai căutate destinații.

Grecia, în fața României

Grecia câștigă detașat bătălia imaginii, inclusiv a gradului de recomandare. Cei care au fost acolo în ultimii 5 ani apreciază Grecia peste România la toate capitolele, cu excepția ușurinței cu care poți să ajungi acolo. Cele mai mari diferențe față de România sunt la capitolele curățenie și preț care merită (+30%), urmată de plaje și calitatea serviciilor (+25%).

Față de Bulgaria, pare a exista o șansă mai bună ca litoralul românesc să își apere cota de piață. Există o percepție mai bună de siguranță, despre mâncare sau posibilitățile de distracție cu familia. În schimb, trebuie îmbunătățită percepția nivelului de curățenie și calitate a serviciilor.

Per total, respondenții au relatat că au fost mulțumiți de destinațiile unde și-au petrecut vacanțele și le-ar recomanda cu siguranță unor prieteni sau colegi, indiferent dacă acestea se află în țară sau în străinătate. Zona unde semnalează totuși cea mai mare diferență între destinațiile din România și cele din afara țării este cea de servicii de calitate.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
1 an în urmă

[…] sezonul estival 2023, 38 de unități își vor aștepta turiștii cu servicii all inclusive, cumulând un total de 18.500 de locuri de cazare. Asta în condițiile […]

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare