Timp liber

Gelozia care ucide / Opera Română Craiova aduce „Otello” la Brașov

Gelozia care ucide. Opera Română Craiova prezintă astăzi, de la ora 18.30, la Brașov, spectacolul „Otello” de G. Verdi. Reprezentația e susținută în cadrul Festivalului de Operă, Operetă și Balet 2022, ediția a XIX-a. Acest titlu nu s-a jucat niciodată pe scena Operei Brașov.

„Otello” este penultima dintre operele compuse de Giuseppe Verdi, pe un libret scris de Arrigo Boito, după celebra piesă „Othello” a dramaturgului englez William Shakespeare. Premiera operei a avut loc la Milano, la Teatro alla Scala, pe 5 februarie 1887.

Acţiunea se desfăşoară în Cipru, la sfârşitul secolului al XV-lea. În timpul unei furtuni, generalul maur Otello se întoarce învingător acasă la tânăra sa soție, Desdemona. Dar, odată ajuns, el este prins într-un complot diabolic pus la cale de Iago, chiar întruparea răului, care este gata să facă orice pentru a-și distruge stăpânul. Încet-încet, Iago profită de relația sa apropiată cu Otello pentru a arunca semințele geloziei și a-l convinge că Desdemona are o aventură cu Cassio. Iago aduce dovezi false ale vinovăției Desdemonei, stârnind furia maurului. Otello este devorat de gelozie, prins în plasa minciunilor lui Iago. Deși Desdemona insistă că a fost acuzată pe nedrept, Otello o respinge public. Mai târziu, o sugrumă în patul ei și apoi se înjunghie când descoperă teribilul adevăr.

Strălucitor duet de dragoste

Cortina se ridică în sunetul unei furtuni orchestrale și un cor asurzitor. Această dezlănțuire a elementelor este un semn al forțelor care vor duce la căderea cuplului din centrul intrigii, prins într-o capcană gândită și pusă în aplicare de Iago. În această adaptare fidelă a piesei lui Shakespeare, Verdi a scris și unul dintre cele mai strălucitoare duete de dragoste, scăldat în extaz și o beatitudine infinită, de aceea prejudiciul produs de Iago este cu atât mai izbitor. Transformat de o expresivitate nou descoperită, Verdi descrie inima și sufletul lui Otello: războinic, un uriaș blând, dar și animal rănit, devastat de gelozie, căutând orbește răzbunare.

În distribuție, îi veți putea urmări pe artiștii: Otello – Kristian Benedikt, Desdemona – Federica Vitali, Iago – Cesare Kwon, Emilia – Liliana Istrati, Cassio – Francesco Napoleoni, Roderigo – Stanislav Voloșin, Lodovico – Ioan Toma, Montano – Dragoș Drăniceanu, Un sol – Adrian Grădinaru. Își dau concursul Corul și Orchestra Operei Române Craiova. La pupitrul dirijoral se afla maestrul Giovanni Pompeo. Regia artistică este semnată de Rareș Zaharia (Franța). Scenografia: Răsvan Drăgănescu. Dirijor cor: Lelia Candoi. Asistent regie: Arabela Tănase. Regie scenă: Mihaela Grama.

Kristian Benedikt, printre primii trei interpreți din lume ai rolului

Unul dintre primii trei interpreți din lume ai rolului Otello, tenorul lituanian Kristian Benedikt a debutat la Opera Națională din Vilnius, unde a cântat mai mult de douăzeci de roluri. Deși și-a început cariera ca tenor liric, în ultimii ani Kristian Benedikt s-a impus ca unul dintre cei mai promițători și incitanți tenori dramatici ai generației sale.

În 2013, și-a făcut debutul foarte apreciat cu rolul Otello la Bayerische Staatsoper din München, pe care, mai apoi, l-a interpretat și la Modena, Piacenza, Cagliari, Ecaterinburg, Vilnius, Santiago și Basel. A fost invitat, de asemenea, pe scenele Teatrului Mariinsky din St Petersburg, Royal Opera din Copenhaga, Finnish National Opera din Helsinki, Dutch National Opera din Amsterdam, Estonian National Opera din Tallinn, Gran Teatre del Liceu din Barcelona.

Repertoriul său de operă cuprinde unele dintre cele mai solicitante roluri, precum Manrico („Il trovatore” de G. Verdi), Cavaradossi („Tosca” de G. Puccini), Canio („I pagliacci” de R. Leoncavallo), Andrea Chénier din opera cu același nume de U. Giordano, Siegmund („Walkiria” de R. Wagner), Calaf („Turandot” de G. Puccini), Pinkerton („Madama Butterfly” de G. Puccini), Don José („Carmen” de G. Bizet), rolurile titulare Rienzi și Dick Johnson („La fanciulla del West” de G. Puccini). În același timp, el continuă să cânte și roluri lirice, precum Edgardo („Lucia di Lammermoor” de G. Donizetti) și Hoffmann în „Les Contes d’Hoffmann” de J. Offenbach.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare