Sport

Formula 1. Haos, accidente, steaguri roşii şi final sub Safety Car. Nebunie în Australia. Red Bull, încă de neatins

Formula 1. Marele Premiu al Australiei, a treia rundă a sezonului în Formula 1, s-a încheiat spectaculos, cu accidente, steaguri roşii şi un final sub Safety Car. Momentan, nici FIA nu poate să ofere clasamentul final.

Formula 1. La start, Max Verstappen (Red Bull), plecat din pole postion, a fost depăşit de ambii piloţi Mercedes, George Russel şi Lewis Hamilton. Tot la start, Ferrari l-a pierdut pe Charles Leclerec, care a forţat şi a ieşit în decor, după un contact cu Lance Stroll (Aston Martin).

A fost linişte doar 7 tururi, până când Alexander Albon (Williams) a lovit parapetul şi a scos Safety Car-ul. Din top 5, George Russel şi Carlos Sainz (Ferrari) au intrat la boxe pentru a pune „hardurile” cu care ar fi mers până la final şi ar fi avut un avantaj faţă de cei care nu au decis să schimbe. Imediat însă a fost scos steagul roşu, iar cei doi s-az văzut arucaţi în pluton, în condiţiile în care rivalii au putut să schimbe şi ei pneurile într-o perioadă „moartă”.

Verstappen, în propria ligă

La restart, Verstappen a trecut fără nici o problemă de Hamilton şi s-a desprins rapid, monopostul Red Bull fiind într-o altă ligă în comparaţie cu restul plutonului. În spate, George Russel a abandonat, după ce motorul său a cedat, Sainz a recuperat frumos şi a urcat de pe locul 11 pe 4, după care cursa s-a calmat, totul devenind o procesiune.

Finalul a fost însă „exploziv”, după ce Kevin Magnssen (Haas) a lovit parapetul şi steagul roşu a fost din nou fluturat. Astfel, ar fi urmat un sprint de 2 tururi în care toată lumea ar fi „încălţat” softurile. La restart însă au fost mai multe incidente, care au compromis total finalul. Carlos Sainz a ratat frânarea, a urmat un contact cu Fernando Alonso (Aston Martin), iar „veteranul” a fost scos din luptă şi a ajuns în coada plutonului. Piloţii Alpine, Pierre Gasly şi Esteban Ocon s-au lovit şi ei şi au ajuns în parapet. A urmat un nou steag roşu şi ar fi trebuit un nou restart.

Singurul pilot din frunte afectat a fost Sainz, care a primit o penalitate de 5 secunde pentru coliziunea cu Alonso. Oficialii au decis însă ca la reluare să îi ofere pilotului de la Aston Martin poziţia dinaintea precedentului restart. Astfel, spaniolul de la Ferrari a fost penalizat pentru un incident care până la urmă nu a mai fost luat în considerare.

Apoi, organizatorii au decis să scoată din nou monoposturile pe circuit sub Safety Car, dar fără a mai exista nici măcar un tur de „racing”. Astfel, Verstappen a trecut primul linia de sosire, urmat de Hamilton şi Alonso.

Formula 1. Au mai punctat, în ordine, Lance Stroll, Sergio Perez (Red Bull) – mexicanul a reuşit o frumoasă cursă de recuperare, el plecând de pe linia boxelor, după ce a ratat calificările, Lando Norris (McLaren), Nico Hulkenberg (Haas), Oscar Piastri (McLaren), Zhou Guanyu (Alfa Romeo) şi Yuki Tsunoda (AlphaTauri).

Formula 1. Red Bull, încă de neatins

Formula 1. Este clar că Red Bull continuă să aibă de departe cel mai bun monopost al momentului şi este încă de neatins. Apoi, în spate, lucrurile par să se egaleze, Aston Martin, Mercedes şi Ferrari (după ce a arătat Carlos Sainz, pentru că Leclerc a abandonat rapid) fiind foarte apropiate din punct de vedere al ritmului de cursă.

Urmează o pauză de aproape o lună, în care pot apărea noutăţi. Următoarea rundă a sezonului, Marele Premiu al Azerbaijanului, va avea loc în week-endul 28-30 aprilie. Va fi prima etapă din acest an în care vom avea o cursă de sprint.

FOTO: Twitter Formula 1


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button