Politic

BRAȘOV. Patru ofertanţi pentru construirea terminalului din Aeroportul Ghimbav, obiectiv care va costa circa 40 de milioane de euro

 

Astăzi, la ora 15.00, a expirat termenul de depunere a ofertelor privind achiziția proiectării și construirii terminalului de pasageri al Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav (AIBG), după cum a anunțat președintele Consiliului Județșean Brașov, Adrian Veștea.

Conform datelor din sistemul electronic de achiziții publice, CJ Brașov a primit patru oferte din partea a două firme din Bucureşti, una din Cluj, alta din Sibiu. 

Valoarea totală a proiectării și execuției acestui obiectiv de investiții este de 184.671.650 lei (cu TVA inclus), după cum ne-a comunicat administraţia judeţeană, care pentru realizarea terminalului AIBG a colaborat cu arhitectul brașovean Dorin Ștefan. Acesta din urmă a prezentat două soluții arhitecturale, fiind agreată varianta mai puțin costisitoare, având în vedere că lucrarea este finanțată integral de către CJ Brașov.

Pentru această variantă s-au cerut avizele privind fluxurile de pasageri, de la instituțiile cu responsabilități în domeniu (SRI, Poliția de Frontieră și Direcția Vamală), iar acestea au fost obținute în baza planurilor finale ale terminalului, care relevă o suprafață desfășurată de 11.780 mp la care se adaugă o suprafață de 510 mp, reprezentând terase construite deschise și acoperite în afara perimetrului construit.

În cadrul ședinței CJ Brașov din 30 octombrie 2018 au fost aprobați indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Terminal de pasageri – Aeroport Internațional Brașov – Ghimbav” – etapa a III-a, indicatori care respectă condiționalitățile din punct de vedere tehnic și al suprafeței desfășurate, convenite cu instituțiile menționate mai sus.

Terminalul se va întinde pe o suprafaţă de 4.092 mp (la sol) şi la etaj de 4.575 mp. Aria desfășurată este de 11.780 mp. 

Suprafața teraselor construite deschise și acoperite, în afara perimetrului construit al terminalului, care vor face parte din viitoarea extindere, ajung la  510 mp (spre parcarea publică pe laturile nord-est şi sud-vest).

Construcţia terminalului conţine fundații tip radier cu grinzi, pereți beton armat la subsol, stâlpi, grinzi principale și secundare metalice, planșee din tablă cutată cu suprabetonare. Planșeul acoperișului metalic va fi alcătuit din grinzi principale și secundare parțial din tablă cutată cu suprabetonare. Învelitoarea va fi din panouri metalice tristrat pentru acoperiș, iar la fațade va fi folosit perete cortină din oțel autoportant. Pereții interiori de compartimentare vor fi ușori, din gips carton obișnuit și rezistent la foc, în funcție de destinația încăperilor.  

„Ne bucurăm că proiectarea și construirea terminalului de pasageri al AIBG a suscitat un interes mare din partea firmelor de construcții. Așadar, avem de unde selecta și sperăm ca etapele de evaluare să fie parcurse fără probleme, astfel încât în cel mai scurt timp posibil să desemnăm un câștigător și să începem lucrările”, a spus Veștea.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button