Politic

AEROPORTUL BRAȘOV. „Război” PNL – USR! „Faceți publice documentațiile”! SOLICITAREA lui Tudor Benga

 
Continuă telenovela turnului virtual de la Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav, obiectiv pe care mulți dintre noi așteaptă – o tempora… – să-l vadă inaugurat. 
 
 
Tudor Benga a simțit nevoia să intervină din nou pe marginea acestui subiect „delicat”, cerând conducerii CJ Brașov transparență totală și… asumarea unui termen clar de finalizare a Aeroportului. 
 
„No bun, văd că-i deranj mare la PNL Brașov, cum de am îndrăznit eu să zic că nu-i taman cușeră treaba cu mersul lucrurilor la aeroport. S-a mobilizat tot efectivul, consilieri județeni, parlamentari, echipa de proiect, sunt înfierat prin presa locală, s-a trimis un comunicat de presa acid și ofuscat, blasfemie, cum nu văd eu că totul merge splendid și specialiștii robotesc zi și noapte? Cum îndrăznește Benga să pună întrebări când lucrurile merg așa de bine și șeful CJ mai pune câte o poză c-un apus sau răsărit sau cățeluș de la terminal tot odată la două zile dar termen de finalizare asumat tot nu avem? Ce-i blasfemia asta, cum nu ne e clar tuturor că totu-i strună și deși documentația e permanent ținută la secret, finalizarea deja minim doi ani întârziată față de promisiuni, iar singurele curse promise deocamdată explicit sunt București – Brașov cu avioane de mici dimensiuni?
 
Eu nu prea am obiceiul să vorbesc fără să știu despre ce vorbesc, așa că o să subliniez momentan doar trei chestii scurt.
 
Unu la mână, oricât am învârti răspunsul pe care mi l-au dat mie Romatsa și MT un lucru e scris acolo negru pe alb: cele trei soluții de turn au fost, citez, «prezentate și punctate de Consiliul Județean Brașov». Adică CJBV (sau SRL-ul contractat și plătit de CJBV) a stabilit că turnul remote are 3.65 puncte iar cel fizic, tradițional, doar 2.85 puncte. Pe scurt, noi centrăm noi dăm cu capul. După mai bine de doi ani de zile în care ni s-a tot spus că așteptăm ba după Eurocontrol ba după Romatsa, de fapt, la bază, punctarea soluției fost făcută de CJ Brașov, nu de altcineva. Asta dorea CJBV încă din clipa în care au exclus turnul de control fizic din studiul de fundamentare acum 3-4 ani, dar de asumat decizia nu vor să și-o asume, trebuie asumată de altcineva. Care au fost criteriile după care s-a făcut punctarea nu le știm fiindcă documentația e în continuare la secret.
 
Doi la mână, și Adrian Vestea și Alexandru Anghel refuză orice dezbatere publică consistentă și tehnică dar fac glumițe cu chibiți și fotbaliști în timp ce ne aruncă suveran că mari specialiști englezi și spanioli lucrează la proiect iar soluția e deja implementată pe London City și trei aeroporturi din Germania. Prea bine, atunci aș vrea să văd și eu numele și CV-urile specialiștilor fiindcă sunt plătiți din banii contribuabililor brașoveni și e firesc să le putem evalua și noi pregătirea. Da, London City a trecut primăvara asta la turn virtual însă LCY este un aeroport absolut special, care și la nivel de piloți și de aeronave are cerințe suplimentare de certificare și nici un low-cost cu configurație clasică de b737/a321 ca Wizz sau Ryanair nu operează acolo. Cât despre aeroporturile din Germania, încă aștept și eu niște răspunsuri de la Eurocontrol dar despre Saarbrucken, singurul care din cunoștințele mele operează exclusiv pe bază de turn virtual, o să vă fac în curând o analiză de trafic ca să înțelegeți că e ceva mai modest decât Suceava.
Și că tot veni vorba de London City, dar mai ales pentru că toți sus-numiții mă acuză pe mine că nu dau soluții, când de fapt dau public soluții verificabile încă din 2017, reiterez ceea ce e de fapt problema centrală pe care încerc să o semnalez. Până în ziua de azi încă nu avem niște confirmări clare de la cei mai importanți potențiali operatori de pe Brașov – Ghimbav că aeroportul îndeplinește toate cerințele lor. Aici e de fapt vulnerabilitatea noastră centrală și asta încerc eu să preîntâmpin. LCY, de exemplu, este cel mai scump aeroport din cele 6 ale Londrei și își permite luxul ăsta fiindcă servește preponderent o comunitate de business care nu se uită la bani pentru mobilitate. Noi la Brașov nu avem nevoie doar de omologarea aeroportului de către autoritățile aeriene. Avem nevoie să știm că operatorii (în principal Wizz, Ryanair, Blueair și Lufthansa group, că dintre aceștia patru se va pune realist vorbind problema inaugurării) validează soluția și vor veni să opereze.
 
Și de aceea ce cer eu este ca CJBV să facă publică toată documentația și să se așeze de-adevăratelea la masă (nu de PR, ca până acum) cu operatorii ca să fim siguri că nu aruncăm banii ș-apoi ne trezim că trebuie să o luăm de la capăt. Nu văd ce este nerezonabil în ce cer eu și este și fix soluția de care mă tot acuză PNL Brașov n-as pune-o, chipurile, pe masă. Faceți publice documentațiile ca să eliminăm orice dubiu legat de soluția de turn, securizati de la cei patru operatori confirmarea că e ok soluția, asumați-va un termen clar de finalizare, și vă promit că dacă rezolvați aceste lucruri nu vă mai bate nimeni la cap”, a comentat Tudor Benga.
 
Ce valuri seismice mai urmează?!…


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare