Expres

Update. CNAS reacționează cu întârziere și superficial

 

Abia astăzi la prânz, la zece zile de când medicii se plâng că nu funcţionează sistemul, CNAS a catadicsit să posteze un comunicat „Referitor la fluctuațiile apărute în funcţionarea sistemului informatic în ultimele zile”, în care precizează: „pentru data de 3 mai a.c., în care PIAS a fost indisponibilă pentru transmiterea și validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispozițiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 și ale art. 40 – 42 din H.G. 155/2017. În acest sens, pentru raportarea, validarea şi decontarea serviciilor afectate de această indisponibilitate, a fost emis ordin al Președintelui CNAS (909/04.05.2018), conform prevederilor legale mai sus menționate”.
Cu jumătate de gură, CNAS recunoaşte că problema este de durată, anunţând doar că „ia în calcul” să aplice aceleaşi dispoziţii legale: „având în vedere că şi ulterior perioadei respective unele componente ale PIAS nu au funcţionat în parametri normali, la ora actuală la nivelul CNAS se ia în calcul ca pentru întreaga perioadă în care s-au înregistrat probleme în funcţionarea sistemului informatic transmiterea şi validarea serviciilor acordate de furnizorii aflaţi în contract cu casele de asigurări de sănătate să se facă în conformitate cu regulile aplicabile pentru perioadele de indisponibilitate a PIAS”. Într-o notă demagogică, „CNAS solicită furnizorilor de servicii de sănătate să trateze în continuare cu toată responsabilitatea problemele medicale ale asiguraţilor şi să nu amâne acordarea tratamentelor necesare acestora”.

CNAS acuză interese oculte, dar sistemul nu mai are mentenanţă

Pe de altă parte, Casa Naţională recunoaşte că nu mai are cine să asigure mentenanţa sistemului, sugerând că ar exista motive oculte pentru „deranjament” şi interesul ca platforma să nu funcţioneze. „Circumstanţele apariţiei problemelor în funcţionarea PIAS, imediat după încetarea unui contract de mentenanţă, vor fi clarificate cu aportul unor specialiști. Totodată, CNAS se preocupă de asigurarea mentenanţei acelor componente ale PIAS care în prezent nu mai sunt acoperite contractual, iar specialiştii IT din cadrul instituţiei depun toate eforturile în vederea soluţionării disfuncționalităților apărute, acestea putând fi semnalate de furnizorii de servicii de sănătate (nota red.: medicii, farmaciştii, spitalele, laboratoarele, care însă spun că vorbesc de-a surda) aflaţi în relaţii contractuale cu casele de asigurări de sănătate. CNAS reiterează, pe această cale, angajamentul său ferm de continuare a dezvoltării şi de perfecţionare a funcţionalităţii PIAS, ca instrument de raportare, validare şi control a serviciilor de sănătate decontate din fonduri publice, acesta fiind de altfel unul din cele mai mari şi mai întrebuinţate sisteme informatice din România, cu peste 70.000 utilizatori si peste 700.000 de servicii medicale raportate şi validate zilnic, din care circa 200.000 sunt prescripţii medicale”, se arată în comunicatul CNAS. 

Citiți și: 

 Cardul de sănătate e blocat şi medicii de familie au devenit „huhurezi”


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button