Expres

Trenul metropolitan spre Aeroport, la a patra licitație

Trenul metropolitan spre Aeroport, la a patra licitație. Asociația pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov a lansat a patra licitație pentru Studiul de Fezabilitate – Tren Metropolitan. E un proiect care ar permite, printre altele, legăturile feroviare ale Brașovului cu Aeroportul Brașov – Ghimbav și cu Castelul Bran.
Licitația anterioară, lansată pe 2 decembrie 2022, a fost anulată pe 9 ianuarie 2023 pentru că nu s-au depus oferte valide, potrivit Economedia. Costul estimat rămâne de aproximativ 13 milioane lei. Dar Primăria Brașov a dublat durata pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, de la 11 luni la 24 de luni.

Trenul metropolitan spre Aeroport, la a patra licitație. Din păcate, documentația cuprinde erori luate copy-paste de la procedura anterioară, notează sursa citată. „În urma inundațiilor din iunie 2018, podul de peste Râul Târlung s-a rupt, ceea ce a dus la întreruperea temporară a serviciilor pe această linie. CFR SA derulează un proiect de reconstrucție a podului în vederea redeschiderii circulației”, arată datele eronate publicate în SEAP.
Podul de la Budila a fost redeschis pe 19 septembrie 2022.

Traseele propuse

T1. Brașov – Dârste – Timișu de Jos – Timișu de Sus – Predeal (Magistrala CF 300; aprox. 26 km);

T2. Brașov – Bartolomeu – Cristian – Râșnov – Zărnești (Linia CF 203; aprox. 27 km);

T3. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Codlea (Magistrala CF 200; aprox. 14 km);

T4. Brașov – Bartolomeu – Stupini – Bod – Feldioara – Rotbav (Magistrala CF 300; aprox. 24 km);

T5. Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Ozun – Sfântu Gheorghe (Magistrala CF 400; aprox. 32 km);

T6. Brașov – Hărman – Budila – Teliu – Întorsura Buzăului (Linia CF 403; aprox. 43 km);

T7. Brașov – Bartolomeu – Ghimbav – Aeroport Internațional Brașov (Ghimbav) – Bod (aprox. 12 km);

T8. (Brașov -) Râșnov – Tohanu Nou – Bran (11 km.)

T9. (Brașov -) Bod – Hărman / Prejmer – Dârste (22 km.)

Potrivit autorităților brașovene, la sfârșit de săptămână și în vacanțele de vară și iarnă, sunt aproximativ 50.000 de turiști/zi.
„O dinamică majoră a populației se constată în perioada de sfârșit de săptămână și în perioadele de concedii vară/iarnă, respectiv o creștere medie a populației cu 50.000 de persoane/zi în aceste perioade, ceea ce pune presiune asupra sistemului de transport public local la nivel urban și metropolitan”.

Și CFR are un plan

Pe de altă parte, și CFR SA are un proiect pentru amenajarea unei legături feroviare între Gara Braşov şi Aeroportul de la Ghimbav. Linia de tren cu o lungime de 21,5 kilometri va face legătura cu Magistrala 200 Braşov – Arad, investiţia fiind estimată la 739 milioane lei. Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico- economici, în decembrie 2021, pentru realizarea liniei de tren către Aeroport. Proiect care include dublarea liniei Bartolomeu-Ghimbav- Codlea şi electrificarea tronsonului de Cale Ferată Braşov – Codlea.

Potrivit proiectului, linia de tren va avea o lungime totală de 21,5 kilometri, cuprinde trei podeţe şi un pod, va fi construită în 3 ani, iar valoarea totală este de 739 milioane de lei din care construcţii şi montaj 538 de milioane lei.

Credit foto: Brasov.net


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button