Expres

Lidl a primit amenzi de peste 7 milioane de lei / Și la Brașov

Lidl a primit amenzi de peste 7 milioane de lei.

Anunțul a fost făcut de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), în urma controalelor efectuate la magazinele Lidl din țară. Au fost depistate multe nereguli, precum mizerie și produse expirate.

Lidl a primit amenzi de peste 7 milioane de lei

„În urma neregulilor, comisarii ANPC au dat 481 de amenzi în valoare de 7,3 milioane de lei, 133 de avertismente, au oprit definitiv de la vânzare produse neconforme în valoare de peste 125.000 lei.

De asemenea, comisarii ANPC au oprit temporar serviciile, până la remedierea deficiențelor, în cazul a 38 de magazine din București și județele Arad, Prahova, Caraș-Severin, Hunedoara, Neamț, Iași, Constanța, Olt, Dolj, Brașov, Alba, Mureș, Bihor, Satu Mare, Sălaj, Bistrița Năsăud și Ilfov, au propus încetarea practicilor comerciale incorecte în cazul a 66 de unități și au închis temporar, pentru 6 luni, un magazin din orașul Bacău”, s-a menționat într-un comunicat al ANPC.

Neregulile constatate de comisarii ANPC

– comercializarea unor produse alimentare cu data durabilității minimale depășită

– depozitarea unor produse de panificație neambalate în lăzi cu praf și impurități

– folosirea unor vitrine sau lăzi frigorifice fără grafice de monitorizare a temperaturii, deteriorate sau neigienizate, cu gheață în exces, depuneri de praf, mâzgă, resturi alimentare și de ambalaj, lovite, cu rugină, chedere rupte

– utilizarea unor rafturi de expunere și a unor tăvi deteriorate sau neigienizate

– folosirea unor cuptoare neigienizate

– comercializarea unor produse fără a avea eticheta cu elemente de identificare privind lotul și data limită de consum

– comercializarea unor produse alimentare cu ambalaje depreciate, devidate, cu lovituri mecanice

– comercializarea unor fructe/legume ca fiind calitatea I când, în realitate, prezentau lovituri mecanice, mucegai și zone încolțite

– lipsa de la raft a prețurilor produselor

– nerespectarea regimului promoțiilor (lipsa de la raft a produsului de referință, în cazul comercializării produselor, în sistem multipack, nespecificarea perioadei în care se desfășura promoția etc.)

– neconcordanțe între prețul produselor de la raft și cel de la casa de marcat

– existența unor condiții de depozitare necorespunzătoare, cu curățenie deficitară

– lipsa menționării factorilor alergeni de pe etichetele produse în magazine

– lipsa menționării țării de proveniență a unora dintre produsele

– nerespectarea temperaturii de depozitare indicate de producător a produselor

– comercializarea unor produse electrice cu certificate de garanție incomplete

– lipsa declarațiilor de conformitate în cazul unor produse electrocasnice comercializate sau netraducerea acestora în limba română

– lipsa traducerii în limba română pe etichetele unora dintre produse

– lipsa menționării pe etichetă a termenului de valabilitate al produsului

– comercializarea unor produse cu fibre textile cu risc de inhalare pentru copiii aflați în limita de vârstă indicate de producători.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
1 an în urmă

[…] de un scorpion. O femeie din Iași a cumpărat acum câteva zile banane de la un magazin Lidl (Bucium). Ghinion, așa cum a relatat 7 Iași, în fructele importate din Ecuador s-a aflat un […]

Back to top button