Expres

Instrumente gratuite de analiză Instagram

Află care sunt cele mai eficiente instrumente de analiză Instagram pe care le poți utiliza în mod gratuit. Descoperă toate aceste informații utile chiar acum.

Instagram – rețeaua de socializare cu expunere majoră la nivel de publicitate

Instagram se numără printre rețelele de social media cu o expunere din ce în ce mai ridicată la nivel global, figurând în top 3 canale de publicitate online prin intermediul social media. În luna ianuarie 2022, Instagram figura în clasamentul utilizatorilor serviciilor de socializare cu 1.47 miliarde de persoane, înaintea sa clasându-se Facebook (2.91 miliarde de persoane) și YouTube (2.56 miliarde de persoane).

Rețelele de socializare le oferă membrilor posibilitatea de a interacționa atât între aceștia, cât și cu diverse site-uri unde aceștia se pot distra. Un astfel de site este platforma de casino online icecasino-ro.net, care dispune de cont pe această rețea, iar unele dintre aceste site-uri permit și înregistrarea cu profilul de pe rețeaua de socializare.

Instagram a obținut venituri din publicitate în cuantum de 11.43 miliarde de dolari în 2021, fiind un mediu util pentru cei care vor să se facă cunoscuți prin intermediul acestei platforme de social media. Pentru a monitoriza situația reclamelor postate pe Instagram, rețeaua le oferă celor interesați o mulțime de instrumente de analiză gratuite.

Reprezintă Instagram una dintre cele mai avantajoase modalități de plasare publicitate?

Rețeaua de social media Instagram a înregistrat o evoluție progresivă în privința numărului de utilizatori, de la 814.5 milioane de persoane în 2019 la 1 miliard de utilizator în 2020, ca în 2021, numărul acestora să ajungă la 1,07 miliarde. La începutul anului 2022, peste 1.47 miliarde de persoane erau înregistrate că utilizatori activi pe Instagram.

În ceea ce privește evoluția încasărilor obținute din publicitatea plasată pe această rețea de social media, în 2020, valoarea era de 6.9 miliarde de dolari. În 2021 s-a înregistrat o creștere de până la 11.43 miliarde de dolari, iar pentru 2023 se preconizează ca valoarea veniturilor din publicitate să fie de 20.03 miliarde de dolari.

Instagram-ul se dovedește a fi unul dintre cele mai utile modalități de plasare publicitate pentru că:

  • Crește nivelul traficului către site-ul companiei care își face publicitate – spre deosebire de postările organice și obișnuite de pe Instagram, reclamele plasate pe această rețea permit includerea de link-uri din categoria clickable.
  • Crește vizibilitatea companiei – reclamele plasate pe Instagram ajung direct la publicul-țintă, postările ajungând în feed-ul utilizatorilor care fac parte din segmentul de clienți targetat de către companie.
  • Ajută la creșterea cunoașterea brandului – orice companie își dorește să fie cunoscută (brand awareness);
  • Permite configurarea bugetului, audienței pentru reclamă, duratei și datelor demografice – în acest fel, postările ajung direct la publicul-țintă, astfel încât să se transforme din clienți potențiali în cumpărători.
  • Oferă diverse opțiuni de publicitate prin intermediul Facebook Ads Manager, dar și prin promovarea prin videoclipuri, fotografii personale sau chiar și prin Insta Stories.

Desigur, sunt și câteva neajunsuri atunci când folosești Instagram ca formă de publicitate, așa cum este faptul că link-urile plasate pe această rețea de social media nu sunt atât de eficiente precum cele din postările pe Facebook.

În ciuda faptului că Instagram-ul are o audiență limitată, iar caracteristicile privind publicitatea sunt oarecum mai puțin avansate decât cele oferite de Facebook, această rețea de socializare crește în preferințele utilizatorilor, ceea ce reprezintă un potențial avantaj pe termen lung.

Instrumentele de analiză Instagram pe care le poți folosi în mod gratuit

Această rețea de social media este folosită cu precădere de către persoanele din grupele de vârstă 18-24 de ani (30.1%) și 25-34 de ani (31.5%). De asemenea, categoria de vârstă 35-44 de ani este interesată de Instagram într-un procent de 16.1%. La polul opus se poziționează grupele de vârstă de peste 65 de ani (2.1%) și 55-64 de ani (3.6%).

Pentru a afla datele care te interesează atunci când folosești reclamele pe Instagram pentru a ajunge la o anumită categorie de public poți folosi o serie instrumente care sunt disponibile gratuit:

  • Instagram Insights – un tool specializat pe numărul de followers și pe mențiuni;
  • Iconosquare – instrumentul este concentrează pe monitorizarea activității legate de postare/reclamă, nivelul de interacțiune al publicului-țintă cu postarea/reclama, reach-ul, impresiile și cum performează postarea/reclama;
  • Squarelovin – specializat pe perspectivele urmăritorilor (followers);
  • Crowdfire – util pentru a analiza nivelul de performanță al conținutului postat de-a lungul unei perioade de timp;
  • Pixlee – furnizează raporturi sociale care ajută la conceperea unor campanii mai eficiente pentru promovarea unui produs sau al unui serviciu;
  • Union Metrics – ajută la analizarea hashtag-urilor (numai pe o durată de maxim 30 de zile, fiind un instrument avantajos pe termen scurt);
  • Socialbakers – un tool axat pe analiză competitivă, care îi oferă beneficiarului posibilitatea de a afla care postări au generat mai multe comentarii și interes sau care sunt mai apreciate de către followers prin comparare cu postările competitorilor.

Lista instrumentelor gratuite de analiză Instagram poate fi completată de tool-uri precum Analisa, Sylo sau Social Book. Există și variante de instrumente care, deși sunt disponibile contra-cost, dispun și de versiuni free trial, așa cum sunt Falcon sau Brand24.

Pentru cei care vor să aibă parte de rezultate și mai detaliate, instrumentele de analiză Command, Hootsuite, Keyhole, Hype Auditor, Sprout Social ori HubSpot Social Inbox constituie variantele cele mai potrivite.

Instagram reprezintă o soluție avantajoasă pentru companiile care caută să aibă rezultate foarte bune din publicitatea plasată (90% dintre utilizatorii rețelei urmăresc cel puțin o companie). Un procent de 44% dintre utilizatorii acestei rețele folosesc săptămânal Instagram pentru a-și face cumpărăturile.

Iar dacă nu te-ai convins încă de faptul că Instagram este o variantă avantajoasă, atunci trebuie să afli că Facebook a avut un reach de 6.5% din 2021, în timp ce Instagram a crescut cu 20.5%. Așa că, dacă vrei să ai parte de succes folosește această rețea de socializare pentru a te promova online, mai ales că dispui și instrumente gratuite de analiză!  


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button