Expres

Evaluarea Națională 2024 – subiecte mai ușoare la Limba română

Evaluarea Națională 2024 – subiecte mai ușoare la Limba română

Actualizare
Update. Subiectul și baremul la limba română 2024 / Diferit pentru minoritatea maghiară

Elevii de clasa a VIII-a, care au susținut astăzi proba la limba și literatura română de la simularea examenului de Evaluare Națională (EN) VIII 2024, au avut subiecte ceva mai ușoare decât cei de anul trecut.
Este al patrulea an când acestea au forma similară testelor PISA, fiind înscrise într-o broșură, ce cuprinde itemi obiectivi (tip test-grilă) și subiectivi, cu spații libere pentru răspunsuri (inclusiv „compuneri”). În această formă, subiectele nu mai presupun „toceala”, accentul fiind mutat pe înțelegerea textului, valorificarea acestuia și aplicarea cunoștințelor și abilităților dobândite.

Subiectele complete și baremul de evaluare și de notare vor fi pe myTEX.ro, imediat ce vor fi disponibile pe site-ul Ministerului Educației, după ora 15.00.

Potrivit subiectelor consultate de Edupedu.ro, elevii au primit două texte la prima vedere la simularea probei de Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2024, .
Primul text este un fragment din romanul „În umbra ei” de Simona Antonescu, iar al doilea este din articolul profesorului Liviu Papadima „Pisica mea în sala de lectură”, publicat în Dilema veche în 2017.
De remarcat că ambele texte sunt din autori români contemporani, în viață, și că nu conțin arhaisme, regionalisme și alte cuvinte greoaie sau situații complicate, ca în cazul altor texte date în trecut la acest examen.
Pe baza acestor două texte, elevii au avut mai multe cerințe, primele fiind itemii de atenție și de identificare pe text a unor aspecte solicitate. Primii patru itemi sunt de tip grilă, în care elevii trebuie să pună litera corespunzătoare răspunsului corect într-o casetă.

Reamintim că la simulările pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2024, lucrările vor fi scanate în clasă și corectate pe platforma digitalizată (detalii aici și aici)

Astfel, la subiectul I, A, punctul 5, elevii au avut de bifat dacă enunțurile date sunt false sau adevărate, câte trei enunțuri din fiecare text.

Subiectul I – punctul 6 a fost de identificare a unei trăsături a unui personaj. În acest caz era vorba despre Sada, mama îngrijorată că nu putea să-și culce fata.

Itemul 7 a cerut identificarea unui element de conținut comun al celor două texte date, cu valorificarea unei „secvențe relevante” din fiecare text. Enunțul scris de elev trebuia să aibă minimum 30 de cuvinte.

Plecând de la textul lui Liviu Papadima, punctul 8 îi întreabă pe elevi dacă cred că „există mai multe feluri de a descifra lumea în care trăim?”. Se așteaptă un răspuns motivat în 50-100 de cuvinte.

Punctul 9 cere o asociere pe care elevul să o facă între fragmentul din romanul „În umbra ei” de Simona Antonescu, primit la probă, și un alt text literar. Asocierea putea fi făcută cu un text studiat la clasă sau cu unul din lectura suplimentară a adolescenților. Argumentarea ar fi trebuit să fie făcută în 50-100 de cuvinte și în cadrul acesteia să valorifice „o valoare comună”.

La subiectul I B, punctele 1-8 au fost cerințe de vocabular și gramatică, primele oatru notate cu câte două puncte, iar următoarele patru cu câte 6 puncte.

Subiectul al II-lea, notat cu 20 de puncte, le-a cerut elevilor să facă un rezumat al textului de Simona Antonescu în 100-150 de cuvinte. Din aceste 20 de puncte, opt sunt acordate pentru respectarea regulilor de redactare, claritate, coerență, ortografie, punctuație.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare