Expres

Dan Air a făcut „praf și pulbere” Aeroportul Brașov / Motivul pentru care la iarnă vor fi și mai multe curse cu probleme

Dan Air a făcut „praf și pulbere” Aeroportul Brașov.

Programul redus de operare al Aeroportului Braşov, orar 7.00-19.00, îl face nefezabil şi neprofitabil pentru operatorii aerieni, au precizat reprezentanții companiei Dan Air într-un comunicat de presă remis Agerpres.

Dan Air a făcut „praf și pulbere” Aeroportul Brașov

Din această cauză, Dan Air susține că a suferit până în prezent pierderi de 2,6 milioane de euro „pentru a menţine în viaţă visul braşovenilor de a zbura de la ei de acasă”.

„Dacă se va continua în aceeaşi direcţie, fără a fi luate nici un fel de măsuri, este garantat că acest obiectiv se va închide, iar investiţia de peste 140.000.000 euro cât şi investiţiile operatorilor privaţi vor fi trecute în lunga listă de proiecte eşuate pe care România le are la activ”, s-a relatat în respectivul comunicat.

Cei de la Dan Air, așa cum am mai informat, au punctat că au solicitat în mai multe rânduri extinderea/flexibilizarea programului Aeroportul Braşov, însă au fost „de fiecare dată refuzaţi”.

Dan Air a făcut „praf și pulbere” Aeroportul Brașov

„Modalitatea prin care s-a decis alocarea turnului virtual la Arad în detrimentul Bucureştiului (unde ar fi fost controlori suficienţi pentru a putea operaţionaliza aeroportul Braşov 24/7) rămâne în continuare o enigmă pentru industria aviatică. Ca un alt paradox, Aeroportul Internaţional Arad care are în medie lunar doar 20 de pasageri este deschis non-stop, în comparaţie cu Aeroportul Braşov care are un trafic de peste 10.000 de pasageri. S-au făcut foarte multe greşeli în faza de management de proiect şi nu s-a avut în vedere potenţialul evident al Aeroportului Braşov; ba mai mult, structurarea organelor de control din zona Braşovului a fost complicată în mod nenecesar, fapt care a condus ca foarte puţini controlori de trafic să se poată califica pentru a deservi Aeroportul Braşov”, au comentat reprezentanții companiei amintite.

Motivul pentru care la iarnă vor fi și mai multe curse cu probleme

Aeroportul Braşov urmează să se confrunte cu şi mai multe probleme legate de operare, întrucât sezonul rece, care a debutat deja, provoacă fenomene meteo nefavorabile, printre care vizibilitatea redusă.

„Sistemul automat de aterizare (ILS) al pistei din Braşov este la momentul de faţă aprobat pentru CAT I, unde este necesară o vizibilitate minimă de 550 m pentru ca apropierile în vederea aterizării să poată fi iniţiate. Această vizibilitate este rar întâlnită în perioada de iarnă în zona de depresiune a Braşovului, mai ales la orele dimineţii. Totuşi Aeroportul Braşov are cele mai noi echipamente ce au capabilitatea de a permite aterizări de categorii mult mai permisive, însă acestea nu au fost încă autorizate, fiind astfel un real pericol în a restrânge şi mai mult programul de funcţionare al aeroportului”, a sesizat Dan Air.

„Dan Air a publicat programul de iarnă, unde sunt evidenţiate zboruri în afara orelor de program actuale ale aeroportului întrucât programul propus este singura variantă prin care Aeroportul Braşov se poate autofinanţa. De aceea am alocat şi a doua aeronavă pentru operarea de pe Aeroportul Braşov, pentru a ne asigura că acest aeroport va rămâne viabil. Fără cooperarea autorităţilor şi fără implementarea unor soluţii simple care sunt propuse de către Dan Air se conturează un viitor sumbru pentru cel mai nou aeroport din România”, s-a mai specificat în documentul prezentat.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button