Expres

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa autorităților române vizavi de modul de (ne)funcționare al Aeroportului Brașov

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române.

Compania românească Dan Air a emis astăzi un comunicat de presă referitor la situația zborurilor sale regulate (și) de pe Aeroportul Brașov. Au fost „puse la zid” autoritățile române, cu referire la diverși politicieni. N-au scăpat de critici directorul Aeroportului Brașov, ROMATSA și controlorii de zbor aflați în serviciu ieri. Lucru în cel mai pur stil mioritic, am putea consemna…

Comunicatul este semnat de CEO-ul Matt Ian David și îl puteți citi în integralitate AICI. În continuare, vă prezentăm o serie de pasaje interesante. Citiți și vă minunați.

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române

„În primul rând, dorim să vă mulțumim că sunteți alături de noi cu ocazia debutului zborurilor regulate ale companiei aeriene DAN AIR. Prin suportul și înțelegerea dvs. am reușit să minimizăm pe cât posibil inconvenientele. Îmi cer scuze pentru răspunsul care poate părea tardiv, însă am operat alături de echipajele noastre zborurile inaugurale, din dorința de a fi alături de pasagerii noștri și de a le explica personal situația creată, motiv pentru care nu am putut să transmit mai devreme informațiile pe care le veți regăsi pe parcursul comunicatului nostru… Pentru mine și pentru echipa mea, a fost o zi extrem de dificilă, multe nopți nedormite în slujba pasagerilor noștri, pentru că respectul pe care vi-l purtăm ne dă puterea să lucrăm 20 de ore pe zi. Suntem o echipă destul de mică, întrucât și noi ne confruntăm cu lipsa acută a personalului specializat în domeniul transporturilor aeriene, iar pentru asta ne cerem scuze că nu putem fi prompți la toate solicitările dvs.”, s-a relatat la începutul comunicatului.

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române

„În continuare, o să vă prezentăm situația de fapt, pentru că dorim ca pasagerii noștri să aibă toate
informațiile cu privire la modificările de program sau anulările unor curse. Decizia de începere a curselor regulate a apărut din dorința de a oferi o alternativă de transport pasagerilor și de a readuce bucuria de a călători, eliminând stresul bagajelor și a serviciilor adiționale de care companiile low-cost au profitat și continuă să profite… Toată echipa noastră a lucrat cu entuziasm la programul de vară DAN AIR pe care l-am pus în vânzare pe data de 31.03.2023. Din păcate, nu toate destinațiile propuse de noi au fost populare printre pasagerii noștri, fiind astfel nevoiți să anulăm Roma, Milano și Budapesta, întrucât interesul brașovenilor mergea cu precădere către destinațiile din Germania, Spania și Marea Britanie. Neavând niciun fel de statistici de trafic pentru Brașov, a trebuit să testăm în mod direct intenția de călătorie a potențialilor pasageri, formulând la 17 mai 2023 un program definitiv pentru vara anului 2023. Acest program a fost transmis în data de 17 mai 2023 atât Aeroportului Brașov, cât și Ministerului Transporturilor“
, s-a precizat în respectivul comunicat.

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române

„Este adevărat că aveam la cunoștință faptul că ROMATSA – furnizorul de servicii de trafic aerian – poate asigura servicii de trafic aerian doar pentru 12 ore pe zi, însă, pentru noi, ceea ce era de interes era ca Aeroportul Brașov să ne poată deservi, fiind mai puțin interesați de ce servicii pot fi oferite de controlorii de trafic români. Chiar și în situația în care Aeroportul Brașov rămânea fără servicii de trafic aerian, cadrul legislativ permite transportatorilor aerieni să opereze inclusiv în spații aeriene și pe aeroporturi necontrolate. Astfel de aeroporturi se regăsesc în multe țări din Uniunea Europeană, aeroportul de comparație pentru Brașov fiind chiar în Italia, în provincia torineză Cuneo. Aeroportul din Cuneo nu este deservit de servicii de trafic aerian de multă vreme și cu toate acestea sunt mulți operatori care deservesc acest aeroport. De exemplu, BLUE AIR a zburat mult timp pe acel aeroport în aceleași condiții în care ar fi putut zbura și DAN AIR la Brașov, dacă autoritățile române ar fi permis acest lucru. Discuțiile personale pe care le-am purtat cu directorul general al Aeroportului Brașov, domnul Alexandru ANGHEL, încă de la momentul la care ne-am manifestat interesul pentru a oferi curse regulate, au fost cu precădere legate de restricțiile impuse de furnizorul de servicii de control de trafic aerian ROMATSA și am prezentat soluțiile prin care Aeroportul Brașov poate opera chiar și în lipsa acestor servicii. Reprezentantul Aeroportului Brașov ne-a asigurat de fiecare dată că poate oferi cele două lucruri esențiale de care DAN AIR avea nevoie pentru a opera în condiții de siguranță și anume:
– Inspecția pistei efectuată de autoritățile aeroportuare înainte de aterizare;
– Operarea luminilor de apropiere (balizajelor) ale pistei;
De fiecare dată am primit asigurări că Aeroportul Brașov poate face acest lucru, motiv pentru care am continuat să ne planificăm operațiunile conform programului trimis Aeroportului Brașov în data de 17 mai 2023, același program fiind trimis și Ministerului Transporturilor spre informare. Cu aceeași bună credință și deschidere față de Aeroportul Brașov, am continuat să ne perfecționăm procesele necesare pentru operarea zborurilor regulate, fiind asigurați de fiecare dată de către Aeroportul Brașov că acesta va fi deschis și va permite operarea programului care fusese deja comunicat și în niciun moment, Aeroportul Brașov nu ne-a comunicat faptul că nu vor putea asigura serviciile de care avem nevoie”
, a punctat Matt Ian David.

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române

„Fiind asigurați în mod constant de către Aeroportul Brașov că putem fi deserviți la orice oră, am continuat promovarea serviciilor noastre și am făcut promisiuni pasagerilor noștri pe care în 15 iunie, la primele zboruri inaugurale, nu le-am putut menține in totalitate. Ca urmare, în 15 iunie 2023, am decolat de la București la ora 8.45 pentru a permite desfășurarea festivităților de deschidere ale Aeroportului Brașov, deși DAN AIR avea programată prima cursă să aterizeze la Brașov la ora 7.30, înaintea aeronavei TAROM. Evident, nu ne-am dorit să răpim gloria transportatorului național, prin urmare am acceptat întârzierea de 2 ore și 30 de minute generată de aceste festivități, motiv pentru care ne cerem scuze față de pasagerii noștri. Ne cerem scuze pentru momentul de slăbiciune de a le permite unor politicieni români să se plimbe cu o aeronavă TAROM, plătită tot din banii noștri, pentru a se bucura de reușita deschiderii unui nou aeroport după 50 de ani, deși tot efortul nu a fost depus decât de un număr restrâns de persoane, domnul ANGHEL, domnul VEȘTEA, și nicidecum toate «personalitățile politice» care s-au perindat și au avut parte de o ieșire la munte, încă o dată, pe banii românilor”, s-a relatat în comunicatul Dan Air.

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române

„Ne cerem scuze încă o dată că am cedat în fața celor care astăzi ne-au tratat cu indiferență la Brașov ca și cum nu am exista, ca și cum nu suntem singurul operator care de fapt genera atât trafic, cât și câștiguri economice pentru Brașov, cu toate că DAN AIR operează în pierdere. Promitem că acest lucru nu se va mai întâmpla și invităm autoritățile române să nu ne mai contacteze pentru a le face favoruri, pentru că nu se va mai întâmpla să punem nicio altă instituție deasupra pasagerilor noștri. Din partea Aeroportului Brașov nu am avut parte de nimic, nici măcar de clasica primire a oricărei aeronave noi care aterizează pe un aeroport, folosind tunurile de apă din dotarea pompierilor, cu toate că TAROM a fost întâmpinat cu astfel de onoruri. De ce la 30 de ani distanță de la căderea regimului comunist avem parte de aceleași tratamente discriminatorii și populiste? Cred că aceasta va rămâne o întrebare fără răspuns”, s-a specificat în comunicat.

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române

„După decolarea noastră de la Brașov către Stuttgart și subsecventa revenire la Brașov în jurul orei 18.30, pentru a ne continua călătoria în direcția Nürnberg, am fost sub presiunea constantă a controlorilor de trafic aerian că dacă nu decolăm până la ora 19.00, decolarea nu va mai fi permisă, evident rămânând blocați pe Brașov și generând anulări și întârzieri care ar fi produs nemulțumire justificată pasagerilor noștri. Cu eforturi, am reușit să decolăm către Nürnberg la ora 18.59, când efectiv ne-am desprins de pista aeroportului din Brașov. Am răsuflat ușurați, cu toate că a fost o presiune foarte mare exercitată asupra echipajului și ne întrebăm ce s-ar fi întâmplat dacă nu reușeam să decolăm. Acesta a fost momentul în care comandantul zborului a comunicat pe frecvența controlorilor de trafic că ne este rușine că suntem români în situații de genul acesta unde nu există niciun pic de flexibilitate și există doar sentimente de dispreț la adresa românilor. După circa 2 ore, am aterizat la Nürnberg, iar momentele trăite acolo ne-a șters efectiv toată tristețea și dezamăgirea din suflet în momentul în care am fost întâmpinați cu onoruri de pompierii aeroportului și conducerea aeroportului din Nürnberg – Detalii, AICI. Nu pot să-l blamez pe domnul ANGHEL, directorul Aeroportului Brașov, pentru că și-a văzut interesul propriu și în mod voit ne-a indus în eroare pentru a se asigura că ziua de deschidere a Aeroportului Brașov nu va fi una pe care atât românii, cât și presa și-ar fi amintit-o ca pe o zi în care, încă o dată, unii politicieni români s-au plimbat și s-au distrat pe banii cetățenilor români”, a susținut CEO-ul Dan Air.

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române

„Vrem ca pasagerii noștri să înțeleagă că am făcut tot ce ne stă în putință pentru a-i duce la destinația lor, însă pentru zborul Nürnberg – Brașov nu am reușit, a trebuit să aterizăm la București și să-i transportăm cu autocarul, pentru că atât Aeroportul Brașov, cât și controlorii de trafic ROMATSA au preferat să fie alături de familiile lor, în loc să fie în serviciul public, așa cum fiecare dintre noi am promis în momentul în care am decis să intrăm în lumea aviației. Probabil toată lumea se întreabă cum s-a ajuns în această situație și probabil, dacă autoritățile române au făcut tot ce le stă în putință pentru a asigura operaționalizarea Aeroportului Brașov. Dacă întrebați autoritățile române, în special Autoritatea Aeronautică Civilă Română și ROMATSA (furnizorii de servicii de trafic aerian), ele vă vor spune că au făcut tot ceea ce era posibil și tot ceea ce permitea cadrul legislativ în vigoare – evident, alte minciuni ale autorităților cu care DAN AIR deja s-a obișnuit. În primul rând, turnul virtual de la Aeroportul Brașov putea să fie arondat acolo unde este cel mai mare număr de controlori (în speță la București) pentru a putea asigura cele 2 zboruri zilnice DAN AIR, nefiind o încărcătură semnificativă pentru controlorii de trafic de acolo, ei gestionând sute de zboruri pe zi la Otopeni. În schimb, au ales să aloce turnul virtual de unde este controlat Aeroportul Brașov celor de la aeroportul Arad, un aeroport în moarte clinică de foarte mulți ani și care evident are un număr redus de personal. Nu înțelegem care a fost fundamentul unei astfel de decizii, dar aceasta este prima greșeală dintr-un lanț lung de greșeli făcute de autorități. Încă de la început, autoritățile s-au auto-limitat, cu toate că orice aeroport nou, pentru a fi atractiv pentru operatori, trebuie să aibă un program generos, permițând minim 2 curse pe zi, dus-întors, fapt care nu este posibil în momentul de față, întrucât Aeroportul Brașov nu a permis niciunei organizații de întreținere aeronave să vină pe Brașov”, s-a menționat în comunicat.

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române

„Inițial, în urma discuțiilor DAN AIR cu ROMATSA, aceștia ne puneau în vedere faptul că că nu putem opera în afara orelor publicate, deoarece spațiul aerian ar fi închis automat în absența serviciilor de control de trafic aerian. Contrar opiniei ROMATSA, DAN AIR a transmis că un spațiu aerian nu poate fi închis prin simplu motiv că nu există servicii de trafic aerian, acesta urmând să rămână pur si simplu necontrolat, motiv pentru care DAN AIR poate ateriza fără probleme la Brașov. În urma interpretării cadrului legislativ, ROMATSA a constatat că opinia juridică DAN AIR este fondată și într-adevăr nu pot închide un spațiu aerian pe motiv că nu mai sunt oferite servicii de control de trafic aerian, așa că au procedat la emiterea unui NOTAM (notificare dată utilizatorilor spațiilor aeriene) prin care să interzică procedurile instrumentale în afara orelor de furnizare a serviciilor de trafic aerian. Pentru DAN AIR, o astfel de notificare și instrucțiune a fost un șoc, fiind o premieră prin care un organ de control de trafic aerian pune în pericol și reduce nivelul de siguranță în mod voit, doar pentru a nu permite operațiunile aeriene comerciale. Operațiunile aeriene comerciale sunt reglementate în așa fel încât, tocmai, în transportul de pasageri, doar procedurile și regulile de zbor instrumentale sunt permise să fie folosite pe tot parcursul zborului, deoarece acestea sunt cele mai sigure, procedurile la vedere și regulile de zbor la vedere nefiind permise operatorilor aerieni care transportă pasageri. Deci ROMATSA a dat o instrucțiune care, de fapt, are în final scopul de a închide în mod artificial spațiul aerian pentru operatorii comerciali, cum este și DAN AIR, motiv pentru care am fost nevoiți să aterizăm oriunde în altă parte, inclusiv, surpriză, la Arad, aceeași controlori de trafic care controlează Brașovul. Așa cum se poate vedea din extrasul din AIP ROMÂNIA, aeroportul Arad, deși este un aeroport cu trafic foarte redus, este deschis 24/24. Ne punem și noi aceeași întrebare ca toată lumea, de ce Aeroportul Arad care nu are curse regulate este deschis non stop, în timp ce Aeroportul Brașov (controlat de turnul de la Arad) se închide la ora 19.00, cu toate că acesta ar beneficia de cursele regulate DAN AIR. După cum se poate vedea fără niciun efort, soluții există, însă incompetența și frica de răspundere a autorităților române își spune cuvântul încă o dată și lovește acolo unde doare cel mai tare, în poporul român”, a afirmat Matt Ian David.

CEO-ul Dan Air – acuze extrem de dure la adresa oficialităților române

Și concluzia din comunicat: „Vă lăsăm în continuare pe dvs. să trageți concluziile cu privire la situația cu care ne confruntăm și care generează schimbările în programul de operare DAN AIR. Încă o dată, ne cerem scuze pentru toate neplăcerile cauzate și vă asigurăm că ne dăm toată silința pentru a reduce la minim inconveniențele generate de această situație și de lipsa de sprijin din partea autorităților române”.

Punctul de vedere al conducerii ROMATSA îl puteți citi AICI.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
11 luni în urmă

[…] „«Minunea», așa cum este mai nou folosit termenul pentru a defini de fapt, normalitatea, una pe care mult mai mărunțelul Sibiu o are de prin 1997, ținu mai putin de 3 zile, practic o zi! Pentru că din a… Citeşte mai mult »

11 luni în urmă

[…] CEO-ul Matt Ian David a și emis un comunicat de presă stufos, plin de acuze – Detalii, AICI. La rându-i, Romatsa a explicat că orarul de funcționare al Aeroportului Brașov nu poate fi […]

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare